مواد مخدر، زلزله ای خاموش/بیکاری، طلاق و اختلافات خانوادگی عوامل اصلی

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی مواد مخدر را زلزله خاموش توصیف کرده و گفت: طی پژوهشی که در سال 95 انجام شده بود بیکاری ، طلاق و اختلافات از مهمترین عوامل وقوع این زلزله هستند.

کد مطلب: ۶۴۶۳۸۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، سردار محمدعلی نصرتی در همایش تجلیل از فعالین سند تقسیم کار ملی،کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش هریس خدمت به مردم بخصوص مردم مومن و متعهد را یک امر مقدس الهی دانسته و افزود : جامعه بشری کنونی به علت تغییر و تحولی که شاهد بوده است دچار شوک هایی گردیده که هیچ لایه اجتماعی از تیررس این بلایا در امان نیست و پیشگیری از آن زمانی ممکن است که همه مردم تلاش در این زمینه را وظیفه اجتماعی و دینی خود بدانند.

وی مواد مخدر را زلزله خاموش توصیف کرده و گفت: طی پژوهشی که در سال 95 انجام شده بود ، بیکاری ، طلاق و اختلافات از مهمترین عوامل وقوع این زلزله خاموش است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ادامه داد: در سال 92 استان ما با 1.92 درصد آلودگی در رتبه 21 کشوری قرار داشت که در سال 95 این آلودگی به دو برابر رسیده است .برای حل این مشکل مدیریت بهینه باید انجام گیرد وگرنه با انکار و طرد، مشکل حل نمی شود. اگر ما به سراغ مبتلایان نرویم ، معتادان و اعتیاد به سراغ ما خواهد آمد.

مدیر آموزش و پرورش هریس با اشاره به اهمیت نقش مدارس در کاهش آسیب های اجتماعی گفت : 99.1 درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود و تنها 9 درصد صرف برنامه های آموزشی و پرورشی می شود ،لذا با کمی بودجه شاخه پرورشی دستگاه تعلیم و تربیت برای ایفای کامل نقش خود در پیشگیری از آسیب ها دچار مشکل می شود.

بهزاد بالازاده افزود : در سند تحول بنیادین صرفا به آموزش تاکید نشده است ، بلکه با در نظرگرفتن طرح هایی همچون مدارس عاری از خطر ،مبارزه در مدارس پرخطر ، اجرای سند تقسیم کار، برگزاری نمایشگاه های سیار و... به بعد پرورشی دانش آموزان نیز پرداخته شده است که با کمی بودجه در اجرای این برنامه ها با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم.

در انتهای این همایش با تقدیم هدایا و لوح سپاس به فعالین سند تقسیم کار ملی، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی شهرستان هریس از زحمات این عزیزان قدردانی به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار