جلال طالبی در گفت و گو با پانا:

حذف تیم ملی امید همه را نگران کرد/ فوتبال ایران برعکس دنیا عمل می کند

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: وقتی تیم ملی امید بیست روز مانده به مسابقات بسته می شود و تازه یادشان می افتد که این تیم را آماده کنند، بهترین بازیکنان هم کنار هم باشند راه به جایی نمی برند.

کد مطلب: ۶۴۶۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد

جلال طالبی در گفت و گو با پانا درباره حذف تیم ملی امید از مسابقات زیر 23سال قهرمانی آسیا گفت: حق فوتبال ما این نیست، این باخت و حذف تیم امید همه اهالی فوتبال را نگران کرد و همه به خوبی فهمیدند که وضعیت تیم های پایه در ایران چندان خوشایند نیست، در مورد همین تیم امید به نظرم عجولانه تصمیم گیری شد به طوری که کادرفنی در مورد انتخاب بازیکن و حتی روزهای تمرین فرصتی نداشت و زمان زیادی را از دست داد.

وی گفت:وقتی تیم بیست روز مانده به مسابقات بسته می شود و تازه یادشان می افتد که این تیم را اماده کنند بهترین بازیکنان هم کنار هم باشند راه به جایی نمی برند.این مشکلات ریشه در مسائل مدیریتی است و به نظرم هم مقصر کادرفنی و بازیکنان هم نیست.

طالبی در پاسخ به اینکه پیروانی برای سرمربیگری تیم امید گزینه مناسبی بود یا خیر، اظهار کرد: تیم جوانان بعد از مسابقات جام جهانی از نظر شرایط روحی و روانی وضعیت مناسبی نداشت و به نظرم آمادگی پذیرش این مسئولیت را نداشتند البته این به معنی ان نیست که انها توانایی این کار را نداشتند اما به نظرم وقتی کادرفنی روحیه ندارد و تحت فشار و استرس است طبیعی است که این اتفاقات بیافتد، ضمن اینکه تیم مشکلات خاص خودش را هم داشت و نتیجه گیری با ان تیم کار هر کسی نبود، چرا که نه اردوی تدارکاتی و نه تمرینات گروهی هیچی نداشتند.

وی افزود: گویا به گفته پیروانی این تصمیم کی روش و فدراسیون فوتبال بوده که تیم جوانان به جای تیم امیدها راهی این مسابقات شوند که به نظرم اشتباه محض بود به طور حتم مسابقه ای که شرایط سنی خاصی دارد باید همه تیم ها طبق همان شرایط شرکت کنند و حالا اقایان باید پاسخگوی این شکست باشند به هر روی مشکل تیم های پایه در فوتبال ایران همیشه بوده و هست و مربوط به این زمان نمی شود.

طالبی تاکید کرد:در همه جای دنیا تیم های پایه اساس کار است و اگر به این تیم ها توجهی نکنند بزرگسالان هم رشد نخواهند کرد و جایگزینی ندارند اما در ایران این موضوع برعکس است و کمترین توجه به سوی تیم های پایه است. در حال حاضر تیم بزرگسالان گل سر سبد فوتبال ایران شده و همه توجه ها به این تیم است و به بقیه تیم ها توجهی نمی شود حالا باید دید شرایط فوتبال پایه ایران به کجا می رسد.

وی در مورد عدم همکاری باشگاه ها با تیم امید گفت: موضوعی بود که فدراسیون قبل از شروع مسابقات بارها به ان تاکید کرد و کار به جریمه هم رسید اما در اخر دیدیم که عدم همکاری باشگاه ها در این ناکامی هم بی تاثیر نبوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار