در گفت‌وگو با پانا

جلال طالبی: عراق گربه سیاه فوتبال ایران است

ویلموتس ثابت کرده تیم ملی تنها برای عده‌ای خاص نیست

تهران (پانا) – سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران دیدار با عراق در کشور ثالث را به نفع تیم ملی ایران دانست اما تاکید کرد با این وضعیت باز هم کار سختی پیش روی شاگردان مارک ویلموتس است.

کد مطلب: ۹۶۷۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد
جلال طالبی: عراق گربه سیاه فوتبال ایران است

جلال طالبی در گفت‌وگو با پانا درباره دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق در پنجمین هفته از دور اول انتخابی جام جهانی 2022 گفت: « بازی خیلی سختی پیش روی ویلموتس و شاگردانش است، تیم ملی از 3 بازی که در این رقابت‌ها انجام داده 2 برد مقابل هنگ کنگ و کامبوج و یک شکست مقابل بحرین داشته است. پیروزی تیم ملی مقابل عراق تا حدود زیادی باخت به بحرین را جبران می‌کند اما نباید فراموش کنیم که عراق هم گربه سیاه ایران است و این بازی برای آنها اهمیت زیادی دارد. »

وی ادامه داد: « البته عراق این روزها به دلیل شرایط امنیتی که در کشورش حاکم است شاید از نظر روحی و روانی در سطح آمادگی بالایی نباشد اما در هر حال این تیم حریف جدی ایران است و آن را نباید دست کم گرفت. در بازی با عراق، تاکتیک اصلی ویلموتس و شاگردانش مشخص می‌شود و به نظرم در این بازی عیار ملی‌پوشان و سرمربی تیم مشخص خواهد شد. »

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران درباره لیست جدید تیم ملی گفت: « فهرستی که سرمربی تیم ارائه می‌دهد نظر شخصی‌اش است و نباید ما دخالتی در آن داشته باشیم اما من فکر می‌کنم لیست ارائه شده از سوی این سرمربی نشان می‌دهد او همچنان روی فعالیت‌های فعلی بازیکنان در باشگاه‌هایشان تمرکز دارد. او با این کار در واقع نشان می‌دهد فوتبال ایران تنها اسم بازیکن نیست و بازیکنان دیگر هم می‌توانند حرف برای گفتن داشته باشند و تیم ملی هم تنها جای عده‌ای خاص نیست. »

وی در ادامه به برگزاری دیدار با عراق در کشور اردن اشاره کرد و گفت: « به نظرم تصمیم خوبی گرفته شد، در کشور عراق به دلیل شرایط امنیتی برگزاری این بازی ریسک بزرگی بود و خوشبختانه فیفا به موقع تصمیم گرفت، ضمن اینکه بازی در کشور سوم به سود تیم میهمان است. توانایی فنی بازیکنان هم به‌اندازه‌ای است که عراق را بتوانیم شکست دهیم. »

طالبی در پاسخ به این سؤال که ایران چقدر شانس صعود از مرحله اول گروهی را دارد، خاطرنشان کرد: « اگر چه این بازی خیلی سخت است و اهمیت زیادی دارد اما من فکر نمی‌کنم ایران بازنده این دیدار باشد. امیدوارم تیم ملی با خط حمله بسیار خوب بتواند عراق را با چند گل شکست دهد. بازیکنان اگر اعتماد به نفس خود را حفظ کنند قطعاً به این امر خواهند رسید. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار