نماینده مردم تهران در گفت و گو با پانا؛

اصولگرایان دچار انشقاق شده اند/ جمنا باید خود را نقد و بازسازی کند

رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت:جریان قالیباف و جمنا باید خود را نقد و بازسازی کنند.

کد مطلب: ۶۴۶۱۹۴
لینک کوتاه کپی شد

پروانه سلحشوری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی پانا ضمن اشاره به نامه قالیباف اظهار داشت: بین اصولگرایان و بدنه اجتماعی جامعه شکاف ایجاد شده و برای ترمیم آن باید راه درست را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: بهرحال اکنون بین خود اصولگرایان انشقاق ایجاد شده در حالی که ادعا می کنند اصولگرایی یک جبهه متحد است .

وی افزود: جریان اصولگرایی از نظر گفتمان و رویکرد مشکل پیدا کرده است زیرا اگر بخواهند با هوادارن و بدنه اجتماعی ارتباط برقرار کنند باید این گفتمان را تغییر دهند و اگر بخواهند بر گفتمان قبلی خود پایبند باشند مقبولیتی بین مردم و هواداران نخواهند داشت .

رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمانی که تتلو برای کمک به ترمیم شکاف بین اصولگرایان و بدنه اجتماعی جذب این جریان می شود فالور های او کم می شود و حتی باعث می شود که این جریان با توجه به گفتمانی که دارد زیر سئوال برود .

وی خاطر نشان کرد: جریان قالیباف و جمنا باید در خود بازنگری کرده و خود را نقد و بازسازی کنند اصولگرایان در ابتدای انقلاب از نظر پایبندی به مسائل ارزشی بسیار متفاوت بودند و می توان آقای ناطق نوری را الگوی اصولگرایان ابتدایی دانست که با افراد کنونی این جریان قابل قیاس نیست این در حالی است که ما به جریان اصولگرایی در فضای سیاسی کشور نیاز داریم.

سلحشوری خاطر نشان کرد: اصولگرایان باید به جای تخریب رقیب خود برنامه های خود را ارائه دهند که همین حرف را در جریان انتخابات گفتیم نه اینکه مدام رقیب را به صورت ناصواب مورد هجمه و تخریب قرار دهد باید چنین روش هایی را تغییر دهند.

وی ادامه داد: آنها برای اینکه دولت را تخریب کنند بر سر قضیه مانند قرارداد توتال یک روز مجلس را به این موضوع اختصاص دادند و این درحالی است که به گفته خودشان هر دقیقه مجلس برای کشور هزینه هنگفت دارد تا یک قرارداد به این مهمی را زیر سئوال ببرند .

این نماینده مجلس تصریح کرد: اگر خدمات و اقداماتی که در دولت صورت گرفته است نظیر قرارداد توتال در دوران خود آنها انجام می شد آن را به عنوان یک دستاورد عظیم معرفی و در بوق و کرنا می کردند.

اولویت برای همه ما منافع ملی است

وی خاطر نشان کرد : آنها قصد دارند تا با تخریب فعالیت های دولت را برعکس جلوه دهند اما جناح های سیاسی مختلف در کشور بدانند که اولویت برای همه ما منافع ملی است نه اینکه برای رسیدن به اهداف و مقاصد خود دست یابند و رویکرد موفق دولت را زیر سئوال ببرند اصل نظام را هدف بگیرند و به کل نظام آسیب برسانند .

عضو فراکسیون امید ادامه داد: البته نقد به دولت امری سازنده و طبیعی است اما اینکه بخواهیم دولت را تخریب کنیم جایز نیست و خلاف اصول انسانی و مکتب مبین اسلام به شمار می رود.

سلحشوری خاطر نشان کرد: اصول گرایان باید با اصلاح درون سازمانی چهره های مطرح ، متفکر و قدرتمند در مدیریت را معرفی کنند و در گفتان خود تغییراتی ایجاد کنند و بر اصول اصلی خود پایبند باشند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار