نماینده مردم خاش در مجلس در گفت و گو با پانا:

باید بستر حضور اقوام و مذاهب در پست های مختلف فراهم شود

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت یازدهم موفقیتی در به کارگیری قومیت ها و اقلیت های مذهبی نداشته است اما باید بستر حضور اقوام و مذاهب مختلف در پست های مختلف فراهم شود.

کد مطلب: ۶۴۶۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد

علی کرد در گفت و گو با خبرنگار سیاسی پانا اظهارکرد: باید از تجربه همه افراد و اقشار در جامعه استفاده کرد و افرادی که بازنشسته شده اند و به عنوان پیشکسوت شناخته می شوند باید در پستهای مشاوره باشند و کمک دست مدیران قرار بگیرند و دولت باید با توجه به چرخش جهانی که وجود دارد و همه کشورها به سمت پیشرفت حرکت می کنند با دقت و برنامه ریزی و اجرای برنامه ششم توسعه ایران را در مسیر پیشرفت قرار دهد .

وی ادامه داد: دولت باید همگام با تکنولوژی در همه زمینه ها و شاخص ها حرکت کند، بنابراین دولت باید مصمم باشد که از نیروهای جوان، تحصیل کرده و با تجربه ای که توان علمی کافی دارند در بدنه دولت و مدیران خود استفاده کند تا بتوانیم مقداری از بیکاری در کشور بکاهیم و فرصتی ایجاد کنیم تا از استعدادها و نبوغ که در وجود افراد هست استفاده شود .

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر کابینه ای بر اساس خواسته عامه مردم و نیازهای کشور تشکیل شود؛ دولتی پویا و فعال و پر تحرک خواهیم داشت و بر همین اساس توسعه کشور با شتاب بیشتری به سوی عمران و آبادانی و پیشرفت خواهد بود .

وی ادامه داد: کابینه پر تحرک می تواند در جامعه ایجاد شور و نشاط کند و استعدادهای نهفته جوانان کشور را شکوفا نماید علاوه بر این استفاده از نیروهای تازه نفس در کابینه می تواند این شائبه که مدیریت کشور تنها دست قشر خاصی از جامعه است را برطرف کند .

کرد گفت: همه اقوام و قومیت های کشور و اقوامی که در حاشیه مرزها زندگی می کنند هر کدام استعدادهای خاصی دارند که باید بر اساس لیاقت و شایستگی و مدیریت و رزمه کاری که دارند در مدیریت کشور سهیم شوند تا گلبرگ های یک گل زیبا به نام ایران را تشکیل دهند .

وی ادامه داد: مدیر و وزیری که در راس امور قرار می گیرد باید ادبیات سازمان و آن وزارتخانه را بداند تا بتواند در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برنامه ریزی عینی و دقیقی را برای رشد و توسعه آن سازمان و نهاد انجام دهد .

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : امیدواریم که همه کسانی که در چینش کابینه و مدیران اعم از مدیران کلان و استانی لیاقت و شایستگی را مد نظر قرار دهند. مدیران کشور باید وسعت دید داشته باشند و باید جهانی فکر کنند و با توجه به هویت ملی و ایرانی عمل کنند .

کرد با تاکید بر اساس قانون اساسی گفت: اگر قومیتی لیاقت احراز یک پست سیاسی را دارد باید بستر آن فراهم شود و اگر صلاحیت ندارد کنار گذاشته شود و اقوام دیگر استفاده شود .

وی ادامه داد: به عنوان یک نماینده اهل سنت می گویم که اهل سنت نیز دارای استعدادهای فراوانی هستند که باید از آن ها استفاده شود ولی متاسفانه در دولت یازدهم این اتفاق نیافتاد.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی گفت: نیروهای خوبی در حد استاندار، سفیر ، معاون وزیر و وزیر درمیان اهل سنت وجود دارد و می توان از این افراد استفاده کرد و این یک قانون در کشور است زیرا ایران برای همه ایرانیان است و همه اقوام و مذاهب برای آبادانی ،آزادی و سربلندی ایران دغدغه دارند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار