نخبه نابینای قرآن کریم در گفت و گو با پانا:

بیمه شغلی تمام دغدغه من است/یک نابینا تا چند سال می تواند کار کند؟

راضیه هنرمند از نخبگان قرآنی شهرستان لامرد است که با وجود نابینایی و بی سوادی توانسته در کمتر از 6 سال حافظ کل قران کریم باشد.

کد مطلب: ۶۴۵۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد

این بانوی حافظ کل قرآن کریم که از مددجویان بهزیستی لامرد است همواره با مشکلات زیادی در زندگی خود روبرو بوده اما هیچگاه این مشکلات مانع پیشرفت این دختر جوان لامردی نشده اند.

نخبه قرانی لامرد در گفت و گو با خبرنگار پانا فارس یکی از آرزو های دوران کودکی خود را حفظ کل قرآن کریم بر شمرد و اظهارداشت: حفظ قرآن کریم را از اسفند ماه سال 87 در شهر لار با حفظ 16 صفحه آغاز کردم و به دلیل اینکه از زمان تولد و مادرزادی نابینا بودم قرآن را با ضبط صوت و قلم قرآنی حفظ کردم .
"هنرمند" که سواد خواندن و نوشتن را هم ندارد ، هفته ای 4 تا 10 صفحه از قرآن کریم را حفظ کرده است.

وی در زادگاه خود شهر لامرد، حفظ قرآن کریم را در یکی از مراکز قرآنی مکتب القرآن ثارالله (س) این شهر ادامه دادم و حافظ 18 جز از قرآن کریم شدم.

وی افزود: با توجه به تمام مشکلات پیش رو تنها امیدم به خدا بود و هیچ زمان در تصمیمی که گرفته بودم عقب نشینی نکردم .
این حافظ کل قرآن ابراز کرد: آن چیزی که باعث شد با پشتکار برای حفظ قرآن تلاش کنم این بود که از کودکی دوست نداشتم همانند برخی از نابینایان در خانه بنشینم و هیچ فعالیتی انجام ندهم .

این بانوی نخبه قرآنی ، از سختی ها و مشکلات بسیار رفت و آمد به مرکز قرآنی که باید از مسیر های صعب العبور روستای خود تا روستای همجوار را هر روز در هوای گرم لامرد می گذشت تا قرآن را حفظ کند به شیرینی یاد کرد و گفت: اگر شیرینی حفظ قرآن نبود این سختی ها را نمی توانستم تحمل کنم .
بیماری این دختر جوان و فشار چشم ها و درد آن گاهی او را مجبور به خوردن دارو هایی می کند که هزینه خرید آن ها از مقرری ماهانه ی 54 هزار تومانی که بهزیستی به او می دهد، بیشتر است و این جوان نابینا برای جبران نیاز های مالی خود مجبور به تدریس در کلاس های حفظ قران شده است و کلاس هایی که باید ساعت ها تدریس کند تا شاید حقوق ماهانه اش به دو برابرمقرری بهزیستی برسد .
اما بغضی که در گلوی این جوان جمع شده خبر از ناکافی بودن این میزان درآمد برای تامین و رفع نیاز های مالی و خرید دارو ها و وسایل شخصی را می دهد .
این دختر جوان لامردی خطاب به مسئولان گفت: تا به امروز هر جا که رفته ام و هر سخنی که گفته ام برای بیمه شغلی ام تنها پاسخشان این بوده که شما هیچ مدرک تحصیلی ای ندارید، تنها خواسته من از مسئولان بیمه شغلی من است .
وی ادامه داد: من نیازمند بیمه ای هستم که آینده ام را تامین کند. مگر یک دختر جوان نابینا میتواند چند سال کار کند و حقوق بگیرد؟
راضیه در لا به لای صحبت هایش گفت: هزینه های زیادی بابت سرویس رفت و برگشت از روستای محل زندگی تا محل کار خود پرداخت می کنم که با توجه به شرایط چشم هایم مجبورم با آژانس بروم .
راضیه هنرمند با صدایی آکنده از بغض در پایان صحبت هایش آیه 28 سوره رعد را برایمان خواند و گفت: هنگامی که یاس و ناامیدی به سراغم می آید آیه " الَّذينَ آمَنُوا وَ تَطمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِكرِ اللَّهِ أَلا بِذِكرِ اللَّهِ تَطمَئِنُّ القُلُوبُ" در ذهنم تداعی می شود و در مقابل مشکلات ایستادگی کرده ام .
راضیه هنرمند دختر جوان و نابینای لامردی اهل روستای کندر عبداالرضا شهرستان لامرد است که با وجود مشکلات فراوان توانسته قرآن کریم را کامل حفظ و در مسابقات قرآنی نیز رتبه های برتر استانی و کشوری را به نام خود ثبت کند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار