با تلاش محققان کشور بدست آمد؛

درمان وسواس مقاوم و بیش‌فعالی با «روش فیزیوتراپی مغز»

پژوهشگران مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان با استفاده از روش تحریک محرک، روشی درمانی برای ناتوانی حرکتی ناشی از سکته مغزی و وسواس‌های مقاوم به درمان ارائه کردند.

کد مطلب: ۶۴۵۴۷۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا؛طاهره نجفی از محققان این طرح ، عنوان این طرح را TBS ذکر کرد و گفت: در این طرح تلاش شده است تا با استفاده از امواج مغزی اقدام به تحریک مغزی برای رسیدن به اهداف تعیین‌شده کنیم.

وی با بیان اینکه در این طرح تحریک مغز با استفاده از پراپ‌ها صورت می‌گیرد، خاطر نشان کرد: پراپ‌ها بر روی پوست سر قرار می‌گیرند و به وسیله برنامه‌ای که برای این روش تعریف شده، اقدام به تحریک مغز خواهد شد.

نجفی با بیان اینکه این روش برای درمان و بهبود وضعیت بیماری‌های روان‌شناختی به کاربرده می‌شود، اظهار کرد: از این روش می‌توان برای درمان ناتوانی حرکتی ناشی از سکته‌های مغزی استفاده کرد.

این محقق از کاربردی شدن دستاوردهای این طرح در یکی از کلینیک‌ها خبر داد و یادآور شد: از این روش برای کاهش عوارض آلزایمر، اضطراب، افسردگی، وسواس مقاوم به درمان و بیش فعالی استفاده شد.

وی یادآور شد: نتایج آزمایشی به دست آمده از این روش موفقیت‌آمیز بوده است.

نجفی، کاهش زمان درمان را از مزایای این روش نام برد و ادامه داد: نتایج تحقیقات ما نشان داده است که اگر درمان بیماری‌های روان‌شناختی یک سال زمان نیاز داشته باشد، با استفاده از روش تحریک مغزی به زمان کمتری نیاز است.

به گفته وی، روش TBS نوعی فیزیوتراپی مغز است که برای درمان بیماری‌های روان شناختی به کار برده می‌شود.

منبع:ایسنا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار