فرماندار ویژه شهرستان ری:

صیانت از هویت شهرری یک وظیفه همگانی است

فرماندار شهرری صیانت از هویت شهرری را یک وظیفه همگانی دانست و گفت: آحاد مردم،نخبگان و مدیران شهرستان ری باید از هویت مسقل شهر ری مرکز شهرستان ری محافظت و صیانت نمایند تا از تعرضات غیر قانونی مصون به ماند.

کد مطلب: ۶۴۱۵۷۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهرستان های تهران، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه ری در حاشیه جلسه کمیته تنظیم بازار که در محل سالن روابط عمومی این فرمانداری برگزار شد، گفت: پس از سالهای پیگیری، خواست مردم ری در خصوص مشخص شدن مرزهای تقسیماتی شهرستان تهران و ری نتیجه داد و وزارت کشور با تشکیل گروه کارشناسی مرزهای سرزمینی شهرستان ری و تهران را در پایان سال ١٣٩٥ تعیین و ابلاغ نمود،

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به علت اسقرار غیر قانونی منطقه ٢٠ شهرداری تهران در شهر ری مرکز شهرستان ری و برداشت های غلط خیلی از مدیران ارشد به ویژه مدیران استانی از این استقرار، سالها به مردم و ادارات شهرستان ری ظلم شده است و جبران این ظلم و کاستی ها به راحتی امکان پذیر نیست.

جمالی پورمتذکر شد: اکنون با ابلاغ مرزهای تقسیمات کشوری شهرستان های تهران و ری همه ی نگاه های غلط گذشته که شهر ری را یک منطقه از مناطق شهری تهران می دانست باید اصلاح شود.

فرماندار ویژه شهرستان ری تاکیدکرد: همه ی ادارات و دستگاه های دولتی از این به بعد فقط باید در چارچوب مرز تقسیمات کشوری شهرستان ری به مردم خدمات ارائه کنند.

وی متذکر شد: همه ی ادارات ، دستگاه ها و نهادهای دولتی که ساختمان اداری آنها خارج از محدوده تقسمات کشوری شهرستان ری واقع شده است باید ظرف مدت سه ماه ساختمان و خدمات خود را به داخل محدوده شهرستان ری منتقل کند.

جمالی پور در مورد میزان جمعیت شهرستان ری نیز گفت: متاسفانه به علت برداشت های غلط مرکز آمار ازاستقرار شهرداری منطقه ٢٠ تهران درشهر ری، سالها جمعیت شهر ری مرکز شهرستان ری توسط مرکز امار ایران را در دل شهر تهران محاسبه و اعلام می شده است و این اقدام مرکز امار خسارتهای جبران ناپذیری به توسعه شهرستان و همچنین تخصیص منابع و امکان به شهرستان وارد کرده است که جلران ان به این راحتی ها میسر نیست.

فرماندار ری خاطرنشان کرد: با پیگیرهای مجدانه فرمانداری و کمک وزرارت کشور و استانداری تهران و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و دستور ریاست مرکز امار ایران رویه غلط گذشته اصلاح شده و از سرشماری اخیر جمعیت شهر ری مرکز شهرستان ری در سرجمع جمعیت شهرستان محاسبه و اعلام شده است و این اتفاق یقینا برکات و فواید بیشماری برای مردم شهرستان ری در بر خواهد داشت.

/خبرنگار:الهام مرادی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار