اعتبارات سازمان میراث فرهنگی در دولت یازدهم 400 درصد رشد داشته است

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی گفت: اعتبارات جاری و عمرانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بعد از استقرار دولت یازدهم حدود 400 درصد افزایش داشته که نسبت به بودجه دوره قبل رشد چشمگیری است.

کد مطلب: ۶۴۱۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از کاشان ، سمیع الله حسینی مکارم در دیدار از آثار تاریخی کاشان اظهار کرد: اعتبارات سازمان میراث فرهنگی در سال جاری رقمی معادل نه هزار و 800 میلیارد ریال (980 میلیارد تومان) است که نسبت به سال قبل 40 درصد رشد هم در اعتبارات جاری و هم د ر اعتبارات عمرانی داشته است.

به گفته وی، در برنامه ششم توسعه،500 روستای کشور در زمینه اشتغال، تولید و ساماندهی مسایل مرتبط مورد حمایت سازمان میراث فرهنگی، وزارت کشور و سایر دستگاههای مربوط به عمران روستاها، قرار می گیرد.

وی افزود: در سال اول برنامه 76 روستا به صورت پایلوت مورد ارزیابی قرار می گیرد که ماه جاری عملیات اجرایی 16 روستا در چهار استان کردستان ،همدان، کرمانشاه، چهار محال و بختیاری آغاز شده است .

به گفته وی، روستاهای هدف در سه محور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مورد حمایت قرار می گیرند. در زمینه میراث فرهنگی چنانچه ظرفیت های فرهنگی و تمدنی و تاریخی داشته باشند روستاها مورد مرمت و بازسازی قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: روستاهایی که واجد ظرفیت صنایع دستی باشند، در زمینه تولید، احیا ، ترویج و صادرات مورد توجه قرار خواهند گرفت و در خصوص فروش محصول، بازارچه های صنایع دستی ایجاد خواهد شد.

وی افزود: در محور سوم نیز، در زمینه گردشگری نیز برای معرفی و تامین زیر ساختهای این قبیل روستاها فعالیت هایی صورت خواهد گرفت.

وی گفت: روستای نشلج کاشان نیز که هم ظرفیت صنایع دستی و هم ظرفیت گردشگری دارد از جمله دو روستایی است که در استان اصفهان مشمول این طرح قرار خواهد گرفت که امیدواریم باعث شکوفایی این منطقه شود.

حسینی مکارم افزود: اعتبار مورد نیاز برای این چهار استان معادل 20 میلیارد ریال است که جدای از اعتبارات عمرانی ، تملک دارایی و زیرساختی می باشد و بعد از نیازسنجی ابلاغ خواهد شد.

بازدید از خانه تاریخی بروجردی، کارگاه هنرهای سنتی، باغ فین و شهر زیر زمینی نوش آباد از برنامه های سفر یک روزه رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معاونان این سازمان به شهرستان کاشان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار