استاندار هرمزگان در پیامی به مناسبت هفته فرهنگ سازی مالیاتی:

درآمدهای مالیاتی از ارکان اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی است

استاندار هرمزگان در پیامی به مناسبت فرارسیدن 16 تیرماه، روز مالیات و آغاز هفته فرهنگ سازی مالیاتی آورده است: توجه ویژه به ظرفیت های داخلی کشور رکن اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی است که درآمدهای مالیاتی از ظرفیت های مهم کشور در این زمینه هستند.

کد مطلب: ۶۴۱۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا هرمزگان، پیام دکتر جاسم جادری به این شرح است:

مالیات در بسیاری از کشورهای جهان، یکی از منابع اصلی دولت ها و در عین حال، ابزاری مهم برای سیاستگذاری در عرصه های مختلف توزیعی، تخصیصی و تثبیتی است.

در کشور ما نیز با توجه به تحولات بین المللی و رویکرد قوانین بالادستی ازجمله سند چشم انداز بیست ساله نظام، قوانین برنامه پنج ساله اقتصادی و بسته اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری(حفظه الله) و همچنین اهداف اقتصادی دولت تدبیر و امید، جایگاه مالیات را در نظام اقتصادی کشور بسیار پررنگ نموده است.

توجه ویژه به ظرفیت های داخلی کشور رکن اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی است که درآمدهای مالیاتی از ظرفیت های مهم کشور در این زمینه هستند و با پرداخت به موقع مالیات می توان از این درآمدها در راستای رشد و توسعه کشور استفاده کرد.

برای نهادینه کردن گسترش فرهنگ مالیات، مردم باید آثار مثبت پرداخت به موقع مالیات در جامعه را به وضوح ببینند و در این خصوص دستگاه های اجرایی باید همکاری لازم را با اداره کل امور مالیاتی هرمزگان داشته باشند و اصحاب رسانه نیز به وظیفه خود عمل نموده و آن را از طریق رسانه های دیداری و شنیداری به اطلاع مردم شریف استان هرمزگان برسانند.

در پایان، فرارسیدن شانزدهم تیرماه، روز مالیات و آغاز هفته فرهنگ سازی مالیاتی را به پرسنل خدوم اداره کل امور مالیاتی استان هرمزگان که همیشه در انجام وظایف خود ازهیچ تلاشی دریغ نکرده و موجب برتر شدن استان در کسب درآمدهای مالیاتی کشور بوده اند، تبریک عرض نموده و سلامتی و توفیق روزافزون همه خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از ایزد متعال مسئلت می نمایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار