جشنواره بزرگداشت فردوسی مشهد پایان یافت

مدیر آموزش وپرورش منطقه تبادکان گفت:هدف از برگزاری جشنواره بزرگداشت فردوسی در مقطع ابتدایی آشنایی دانش آموزان با فرهنگی بومی و ملی ایرانی است.

کد مطلب: ۶۴۰۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا ازخراسان رضوی، "علی ابری" در آئین اختتامیه جشنواره نکوداشت فردوسی که به همت آموزش و پرورش منطقه تبادکان در آرامگاه فردوسی برگزار شد اظهار داشت: در تمام کشور های دنیا که ادعای تمدن دارند سعی می کنند از مفاخر خود اسطوره سازی کنند و در این راه که گاه فاقد چنین چهره هایی هستند اقدام به ساخت نمونه جعلی می کنند.
وی افزود: تمام داستان های شاهنامه فردوسی دعوت به پاکدامنی، خردورزی و جوانمردی است و ما نیز باید با الگو گیری از این کتاب جوانان را به سوی این خصیصه ها تشویق کنیم.
ابری بیان کرد: آموزش وپرورش منطقه تبادکان برای نخستین بار بعد از انقلاب اسلامی در سطح آموزش وپرورش ابتدایی اقدام به برگزاری جشنواره بزرگداشت فردوسی کرد و در گستره دو قطب شهید کاوه و شهید هاشمی نژاد، مناطق هفت گانه مشهد و تبادکان، طرقبه، شاندیز، کلات، رضویه و احمدآباد برگزار شد.
این مقام مسئول جشنواره بزرگداشت فردوسی را در دو بخش کودکان و بزرگسالان اعلام کرد و گفت: این جشنواره در بخش کودکان رشته های نقاشی، نقالی، شاهنامه خوانی و نمایش و در بخش بزرگسالان در رشته های پوستر و عکس برگزار شد
وی اظهار کرد:بیش از دو هزار آثار به دبیرخانه جشنواره بزرگداشت فردوسی ارسال و از این تعداد123 اثر منتخب شدند.
ابری یادآور شد: هدف از برگزاری این جشنواره آشنایی دانش آموزان ابتدایی و درگیر شدن آنها با فرهنگ بومی و ملی ایرانی بود که خوشبختانه با استقبال گسترده ای همراه شد؛ این جشنواره به واسطه منحصر به فرد بودن در سال های آینده در سطح استانی و کشوری توسعه می یابد.
گفتنی است در پایان این مراسم از تمامی دانش آموزان و همکارانی که طرح آنها برگزیده شده بود تقدیربعمل آمد.
شایان ذکر است منطقه تبادکان از مناطق کم برخوردار استان خراسان رضوی و دارای بیش از 78 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار