رونمایی از 3 مستند محیط زیستی در موزه سینما

صدوسی وهشتمین آیین دیدار گروه سینمایی هنروتجربه برای مستندهای محیط زیستی «بانوی ارومیا»، «دود» و «روزگاری هامون» به کارگردانی محمد احسانی شامگاه شنبه ۱۷ تیرماه در موزه سینما برگزار شد.

کد مطلب: ۶۴۰۵۱۵
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش سرویس فرهنگی پانا؛ آذر مهرابی در ابتدای این مراسم ضمن تشکر از مهمانان و سینماگران حاضر در جلسه گفت: «خوشحالیم که سفره هنروتجربه برای مستندسازان و فیلمسازان خاص باز شد. امروز در زمینه فیلم مستند در این گروه اتفاقات خوبی می‌افتد که جامعه را آگاه و به آن تلنگر زده و مردم را با خود همراه می کند.»
او ادامه داد: «سه گانه محیط زیستی محمد احسانی اکران خود را از ۲۷ خرداد در هنروتجربه آغاز کرده است و امشب آیین رونمایی از آن است. بحران کم آبی، خشک شدن تالاب‌ها موضوع دو مستند «بانوی ارومیا»و «روزگاری هامون» است. خاطرم هست که در دهه ۶۰ که ما بچه بودیم رقابتی در خانه و بین بچه‌ها وجود داشت که چه کسی اولین بار این خبر را می‌داد که آب رفت یا آب آمد اما متاسفانه امروز و با گذشت پیشرفت‌های تکنولوژیک مساله کمبود آب جزو هشدارهای اصلی است.»
او با اشاره به اهمیت پرداختن به مسائل محیط زیستی بیان کرد: «خوشبختانه امروزه تک تک ما به این بحران‌های محیط زیستی فکر می‌کنیم. می‌توانیم تصور کنیم ماشین، راه‌آهن و هواپیما نباشد اما نمی‌توانیم تصور کنیم که آب وجود ندشته باشد. این هشدارها به صورت زیبا و هنرمندانه در فیلم های محمد احسانی مخصوصا «بانوی ارومیا» به چشم می‌خورد. ما این فیلم را نمی‌بینیم تا از کنار آن عبور کنیم بلکه تلنگر دریافت می‌کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار