با اعتباری ۴۰۰ میلیون تومانی

نخستین مدرسه طبیعت در آذربایجان شرقی افتتاح شد

نخستین مدرسه طبیعت در آذربایجان شرقی با اعتباری 400 میلیون تومانی در پردیس آموزش سعید آباد افتتاح شد.

کد مطلب: ۶۴۰۴۶۰
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگارآموزش و پرورش پانا، طاهر علمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح نخستین مدرسه طبیعت در آذربایجان شرقی با بیان این که در جامعه و عصر امروزی پرورش مقدم و با اهمیت تر از آموزش است، اظهار داشت: دانش آموزان امروزی به مسایل دیداری بیشتر از آنچه می شنوند اهمیت می دهند.
وی گفت: متاسفانه زندگی های ماشینی فرزندان مارا بد بارآورده. ما دانش آموزی داریم که نمی تواند در طبیعت از یک درخت بالا رود و متاسفانه امکانات آن هم در مدارس نیست و وقت آموزشی هم اجازه این کار را نمی دهد تا آموزش را به مهارت تبدیل کنیم و اگر جهاد کشاورزی این چنین امکانات را فراهم کند و آموزش و پرورش برنامه ریزی کند تا دانش آموزان بیایند و ازهمین مکان ها برای مهارت آموزی استفاده کنند وضعیت آموزش و پرورش بهتر خواهد شد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بیان داشت: تربیت به معنای رشد دادن دانش آموزان است و البته رشد در همه زمینه و در همه ابعاد وجودی انسان باید باشد.
علمی ادامه داد: تربیت به معنی متعادل کردن ابعاد وجودی انسان است. آموزش و پرورش به دنبال آ موزش برای زیستن نیست بلکه به فکر آینده هست.
وی اضافه کرد: همچنین کار تربیت رشد دادن و شکوفا کردن استعدادها است. آموزش و پرورش باید به دنبال کشف استعداد باشد و این با فرمول های ریاضی شدنی نیست باید در چنین فضاهایی به دنبال کشف استعداد بود بعد از کشف باید به فکر هدایت و سنجش استعداد ها بود.
معاون پژوهش و برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز گفت: دانش آموزان با حضور در این محل و راهنمایی های منابع طبیعی می توانند درختان متناسب با شرایط زسیت بوم منطقه بکارند و مطمئن هستم از خیر و برکت این محل مردم استان بهره مند خواهند شد.
در ادامه رسول زارع گفت: متاسفانه دانش آموزان ما فقط ذهنشان را با مجموعه ای از فرمول ها انباشته می کنند و تصور واقعی از طبیعت ندارند و هر چه جنین فضاهایی زیاد شود آموزش های کلاسیک و انتقال مفاهیم آسان تر می شوند.
وی گفت: سطح رفاهی جامعه ما خیلی بالا است و افزایش آپارتمان و برج نشینی سبب شده تا فرزندان ما از طبیعت فاصله بگیرند و چنین فضاهایی فرصت مانوس شدن با طبیعت را فراهم می کند.
رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان نیز گفت: این مدرسه با هدف آشنایی کودکان با طبیعت و کشاورزی و زندگی حیوانات ایجاد شده است.
منیری فر افزود : این مدرسه در 2 هکتار با مشارکت بخش دولتی و خصوصی در مدت 4 ماه با هزینه ای افزون بر 400 میلیون تومان راه اندازی شده که سهم بخش خصوصی در آن 120 میلیون تومان است.
در این مدرسه انواع حیوانات اهلی و نیمه اهلی وپرندگان نگهداری می شوند و درآن غرفه های صنایع دستی از جمله فرش بافی ، نجاری، کارهای کشاورزی ونقاشی برای کودکان دایر شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار