مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی درگفت وگوباپانا:

طرح خانه مسافر در خراسان شمالی اجرا می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از اجرای طرح خانه مسافر به منظور ساماندهی منازل و واحدهای استیجاری به گردشگران در استان طی ایام تابستان خبر داد.

کد مطلب: ۶۳۹۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد

محمد سویدانلویی در گفتگو با خبرنگار پانا گفت: در اقصی نقاط کشور با توجه به علایق و سلایق مسافران و گردشگران، بخش اعظمی از مالکان، انواع مختلف واحدهای خود را به اسکان مسافران اختصاص می دهند که برای جلوگیری از هرگونه مشکلات احتمالی و جلب رضایت گردشگران باید نظارت دقیق و بیشتری صورت بگیرد.

وی از اجرای طرح خانه مسافر به منظور ساماندهی منازل و واحدهای اسیتجاری به گردشگران در استان طی ایام تابستان خبر داد و افزود: فراهم سازی شرایط امنیت مسافران، تامین اماکن اقامتی بر اساس علائق مسافرین، شناسنامه ‌دار کردن ملک، کنترل و نظارت بر اسکان مسافرین از اهداف اجرای این طرح در استان است.

سویدانلویی اظهار کرد: اصطلاح خانه ‌مسافر به واحدهایی اطلاق می ‌شود که با توجه به شرایط بومی و منطقه ‌ای، صرفا به منظور اسکان مسافران مورد استفاده قرار می ‌گیرند و انواع خانه‌، آپارتمان‌ و سوئیت‌ را نیز شامل می‌ شود.

وی در خصوص برنامه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان طی ایام تابستان امسال توضیحاتی داد و افزود: خراسان شمالی از پتانسیل ها و ظرفیت های بالایی در سه حوزه تاریخی، مناطق نمونه و روستاهای هدف گردشگری و بخش های اکوتوریسمی برخوردار است که برنامه های لازم برای هر یک از این بخش های پیش بینی شده است.

سویدانلویی گفت: در حال حاضر از هزار و ٢۰۰ اثر تاریخی استان تعداد ١۶۰ اثر ثبت شده و ٢۴ منطقه نمونه و هشت روستای هدف گردشگری و ١١۰ جاذبه گردشگری در خراسان شمالی وجود دارد.

وی همچنین از آمادگی خراسان شمالی برای پذیرایی از مسافران و گردشگران تابستانی خبر داد و افزود: عید سعید فطر امسال دو میلیون و ٨۵٣ مسافر وارد استان شدند که ٣٢ هزار و ۴٨٨ مسافر از اماکن تاریخی اسفراین، ٣٨ هزار و ٢٢۰ مسافر از جاذبه های بجنورد، ٩۰ مسافر از شیروان، پنج هزار و ٢١٣ مسافر از جاذبه های فاروج، ٢۶ هزار و ٢۴۵ مسافر از مانه و سملقان، هزار و ١۴۵ مسافر از گرمه و دو هزار و ١۵۰ مسافر از جاذبه های تاریخی و گردشگری جاجرم بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: با مشارکت و همکاری دستگاه های ستاد خدمات سفر سعی در تامین شرایطی مناسب و مورد قبول مسافران و گردشگران داخلی و خارجی داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار