همایش صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر/

جبارزاده: قرص های تقویت حافظه عامل اعتیاد نوجوانان است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: به فرزندان خود در زمینه تحصیل فشار نیاوریم چون که قرص های تقویت حافظه دروازه ورود به اعتیاد هستند.

کد مطلب: ۶۳۹۰۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا ازآذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده صبح امروز در همایش صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر گفت: برای این که دیدی وسیع به بحث گفتمان سازی داشته باشیم نگاهی می کنیم به سال 1394 زیرا که اساسی ترین عملکرد ما از آن سال شروع شده است ما از پاییز سال 1392 به مسائل استان ورود کردیم و طی دیدارهایی که با مردم شریف تبریز داشتیم خواست70 الی 80 % آن ها توجه به مسئله اعتیاد بود که ما را الزام کرد که پیش از توجه به مسائل دیگر استان در زمینه اعتیاد اقدامات جدی را انجام دهیم.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: متاسفانه میزان اعتیاد در استان وضع بسیار بدی داشت طوری که من از گفتن آن ها عاجزهستم بدبختانه معتادان ما به گونه بودند که حاضر به فروختن فرزند خود در ازای 1000تومان شده بودند و چه دختران که اظهار داشتند خانواده آن ها موجب گرفتار شدن آن ها در دام اعتیاد شده بودند زمانی شرف در نهاد شهر تبریز بود اما امروزه دیگر با این کار شرف از تبریزرخت بسته است.
وی ادامه داد: در محله هایی که مراسم هئیت و عزادی امام حسین (ع) لرگزار می شود معتادان زندگی می کردند که بقیه از آن ها بی خبر بودند این ها در مناطق دور افتاده تبریز نیستند بلکه در مرکز شهر تبریز زندگی می کنند وزیر پل های این شهر را به خانه خود تبدیل کردند.
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: جای تاسف دارد که به طور میانگین در شهر ما هروز ده نفر از بانوان ما مبتلا به ایدز و هپاتیت می شوند و شهر تبریز بعد از تهران دومین مرتبه را در آمار سرقت دارد و بعد از جمع آوری معتادان از سطح شهر کاهش 70 % پیدا کرده است زیرا که سارقان همان معتادانی بودند که برای تامین هزینه مواد خود دزدی می کردند.
جبارزاده افزود: امروزه ما اقدامات جدی در زمینه اعتیاد انجام دادیم تعداد جلسات ما افزایش یافتند. الان نزدیک به 200مرکز برای معتادان ساخته شده است در گذشته وقتی معتادان جمع آوری می شد بلافاصله بعد از 24ساعت به جامعه بر می گشتند چون که زندان های ما ظرفیت این را نداشت که آن ها را در خود جا دهد اما حال در این مراکز استقرار می یابند.
وی تاکید کرد: حال ما اقدامات لازم را در این زمینه انجام دادیم از شما خانواده ها خواهشمندیم که به فرزندان خود توجه کنید تا ورودی های این مراکز کاهش یابد و باید که ورودی ها به طور کامل قطع شودو هنرمندان نیز باید کمک کنند چون که یک حرف آن ها بیشتر از صدها سخنرانی در فرهنگ سازی تاثیر گذار است.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: مواد مخدر 140 میلیارو دلار گردش مالی دارد بانوان ما نباید به دنبال تبلیغات زیبایی و لاغری به دام اعتیاد گرفتار شوند هنچنین والدین با زیر فشار قرار دادن فرزندان خود موجب اعتیاد آن ها می شوند تحصیل فقط یک راهکار برای اشتقال است با مهارت های دیگر هم می شود اشتغال داشت پس به کودکان خود در زمینه تحصیل فشار نیاوریم چون این گونه آن ها به قرص های تقویت حافظه روی می آورند و فرزندان خود را کنترل کنیم عدم کنترل آغاز انحراف آن ها است.
خبرنگار: آیسا عباسی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار