آغاز طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در دلیجان

طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در دلیجان آغاز شد.

کد مطلب: ۶۳۸۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا استان مرکزی، مدیر آموزش و پرورش دلیجان در این مراسم گفت: طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و همچنین سنجش نوآموزان پیش دبستانی از امروز به مدت یک ماه در آموزشگاه باغچه بان اجرا خواهد شد.

حجت اله فدایی هدف اصلی این طرح را تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی‌های جسمی و ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به مدرسه دانست.

وی ادامه داد: کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل موثر بر افت تحصیلی، بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی کودکان دارای مشکل و صدور شناسنامه سلامت برای کودکان از دیگر اهداف اجرای طرح سنجش کودکان بدو ورود به دبستان است.

معاون آموزشی آموزش و پرورش دلیجان نیز گفت: امسال پیش بینی می شود بیش از 900 نفر نوآموز بدو ورود به دبستان مورد تست سنجش سلامت قرار گیرند.

مهدی دلاوری افزود: ثبت نام این طرح به صورت اینترنتی در مدارس انجام شده و روزانه 28 نفر در این پایگاه نوبت دهی و از لحاظ آمادگی تحصیلی، شنوایی، بینایی و معاینات بهداشتی اولیه سنجش و برای انجام معاینات تکمیلی و واکسیناسیون به پایگاه های سلامت سطح شهر ارجاع داده خواهند شد.

وی بیان کرد: بعد از اتمام سنجش دانش آموزان بدو ورود به دبستان طرح سنجش نزدیک به 700 نوآموز پنج سال تمام بدو ورود به پیش دبستانی آغاز خواهد شد که این کار برای اولین سال در سطح شهرستان اجرا می شود.

معاون آموزشی آموزش و پرورش شهرستان دلیجان اضافه کرد: این طرح در شناخت سلامت روانی و جسمی دانش آموزان و پیشرفت تحصیلی و تربیتی آنان در آینده می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد و هدف از اجرای آن کمک به بهبود کیفی و یادگیری نوآموزان می است.

سال گذشته نیز این طرح در آموزشگاه باغچه بان برگزار شد و حدود 940 نفر نوآموز بدو ورود به دبستان مورد سنجش قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار