معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی خبر داد:

پرداخت پنج هزار و 332میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در آذربایجان شرقی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی گفت: سال گذشته با اهتمام سیستم بانکی استان و دستگاه‌های مسئول توانستیم مجموعاً پنج‌هزار و 332 میلیارد ریال تسهیلات به 734 واحد تولیدی پرداخت کنیم که بیش از سهمیه تعیین‌شده برای استان بود.

کد مطلب: ۶۳۸۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، علی نواداد در جمع خبرنگاران، با اشاره به ارزیابی صورت گرفته از عملکرد استان‌ها در حوزه اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید توسط وزارت کشور، افزود: نتایج این ارزیابی در نامه‌ای از سوی وزیر کشور به رییس جمهور اعلام شده است که بخشی از آن شامل موفقیت‌های استان آذربایجان شرقی در این حوزه است.

وی خاطرنشان کرد: استان آذربایجان شرقی در ارزیابی انجام‌شده، رتبه اول در افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی را کسب کرده است، به نحوی‌که از مجموع 10هزار و 694 واحد تولیدی که در سطح کشور مورد حمایت مالی قرار گرفتند، سهم استان آذربایجان شرقی، یک‌هزار و 433 واحد بود.

نواداد گفت: استان آذربایجان شرقی همچنین در زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی جدید از طریق افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی، رتبه اول را با ایجاد 29هزار و 262 شغل جدید کسب کرد و استان اصفهان با هشت‌هزار و 704 فرصت شغلی در رتبه دوم قرار گرفت.

وی همچنین از کسب رتبه دوم کشوری از نظر طرح‌های جدید سرمایه‌گذاری خبر داد و گفت: در سال گذشته از 365 طرح سرمایه‌گذاری حمایت‌های لازم انجام شد.

نواداد ادامه داد: در سال گذشته همچنین توانستیم در ایجاد فرصت‌های شغلی از محل اتمام طرح‌های سرمایه‌گذاری، رتبه اول کشور را کسب کنیم که سهم استان در این زمینه، پنج‌هزار و 19 شغل جدید بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه میزان حمایت‌های مالی از واحدهای تولیدی استان را از ابتدای سال 95 تا خرداد ماه سال جاری، بیش از 11هزار و 216 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: سهمیه استان از طرح رونق تولید در سال گذشته، 515 واحد و شش‌هزار و 870 میلیارد ریال تسهیلات بود، اما با اهتمام سیستم بانکی استان و دستگاه‌های مسئول توانستیم مجموعاً پنج‌هزار و 332 میلیارد ریال تسهیلات به 734 واحد تولیدی پرداخت کنیم که بیش از سهمیه تعیین‌شده برای استان بود.

نواداد اضافه کرد: علاوه بر این، بانک‌های استان نیز از منابع داخلی خود دوهزار و 684 میلیارد ریال به 570 واحد تولیدی تسهیلات پرداخت و با استمهال بدهی 287 واحد به میزان سه‌هزار و 200 میلیارد ریال موافقت کردند.

وی خاطرنشان کرد: استان آذربایجان شرقی از نظر تعداد تسهیلات پرداخت شده رتبه پنجم و از نظر مبلغ پرداختی رتبه سوم کشور را کسب کرده است.

نواداد در خصوص عملکرد کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان نیز گفت: در سایه اقدامات انجام یافته توسط این کارگروه و همکاری دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی، میزان صادرات استان در سال 95، 20 درصد افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت کارگو (پایانه بار هوایی) در سال 95 نسبت به سال قبل از آن، یک‌هزار و 196 درصد افزایش داشته و حجم پروازهای خارجی نیز با روان‌سازی امور مسافری و گمرکی 100 درصد رشد یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار