مدیر حوزه‌های علمیه منطقه کاشان گفت:

روش آیت‌الله مدنی کاشانی به عنوان یک مکتب تربیتی تبیین شود

مدیر حوزه‌های علمیه منطقه کاشان گفت: تبیین پیام انقلاب اسلامی و انتقال روحیه انقلابی در قالب هنر پيش از انقلاب اسلامي نشان از آینده نگري و جامع نگري آیت الله العظمی مدنی کاشانی بود.

کد مطلب: ۶۳۸۵۲۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا کاشان، حجت الاسلام منصور فرجی، در دیدار با اعضا دبیرخانه کنگره ملی "میانچال، مدار معرفت" اظهار کرد: از جمله ویژگی‌های آیت الله العظمی مدنی، این بود که با یک نگاه ژرف اندیش، به تربیت طلبه‌های افغان پرداخت که امروز، از شخصیت‌های برجسته علمی و سیاسی کشور افغانستان هستند.
وی افزود: اگر آیت الله مدنی در حوزه علمیه قم می‌ماندند، به واسطه جایگاه علمی و فقهی یکی از شخصیت‌های جهانی بودند ولی با خلوص نیت برای خدمت به مردم منطقه کاشان، به زادگاهش برگشت و این علاقه و سعی ایشان قابل ستایش است.
مدیر حوزه‌های علمیه منطقه کاشان ادامه داد: از دیگر خصوصیات قابل تامل در زندگی آیت الله العظمی مدنی کاشانی، تلاش وی برای تبديل مدرسه و مسجد به مرکزی برای آموزش طلبه‌های علوم دینی در کنار سایر اقشار جامعه بود و حضور حاج آقا محمد مدنی، در کسوت معلم، مسیر ارتباط ایشان با جوانان را تقویت می‌کرد.
فرجی با اشاره به اهمیت بزرگداشت بزرگان جامعه تاکید کرد: امیدوارم که این کنگره محدود به یک سال نباشد و در سال‌های آینده با وسعت و جدیت بیشتری استمرار پیدا کند تا روش و سیره آیت الله العظمی مدنی کاشانی به عنوان یک مکتب تربیتی کشف و تبیین شود.
آیت الله العظمی حاج آقا رضا مدنی کاشانی، از شاگردان ملاحبیب الله شریف و آیت الله حائری بود که ازمهم‌ترین آثار این عالم فرزانه می‌توان به کشف الاستار، کتاب الخلافه، کفایت رویه الهلال اشاره کرد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار