سنجش سلامت از مهمترین برنامه های آموزش و پرورش است

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان در بازدید از پایگاه های سنجش سلامت شهرستان سنندج گفت: سنجش سلامت یکی از مهم ترین برنامه های آموزش و پرورش است که با هدف شناسایی دانش‌آموزان نیازمند حمایت و عواملی که به آموزش بهتر آنان کمک می‌کند انجام می‌شود.

کد مطلب: ۶۳۸۳۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا کردستان،خلیل رنجبر رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان در بازدید از پایگاه های سنجش سلامت حیرت سجادی، آموزگار و رهنما شهرستان سنندج بابیان اینکه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان به منظور شناسایی کودکان با نیازهای ویژه و ارائه خدمات آموزشی، بهداشتی و توانبخشی به آنان انجام می شود؛ گفت: نوآموزانی که می‌خواهند وارد کلاس اول دبستان شوند با دریافت شناسنامه سلامت الکترونیکی ثبت‌نام می‌شوند.

رنجبر افزود: سالانه، در استان کردستان بیش از یک هزار دانش‌آموز دیر آموز وجود دارد که نیاز به مداخله دارند از این رو تشخیص به موقع کودکانی که دارای مشکلات جسمی، حسی و اختلالات رشدی هستندد؛ می تواند از بروز معلولیت ها و مشکلات در زمینه آموزش تاحد زیادی بکاهد و متقابلا عدم شناخت به موقع مشکلات جسمی و اختلالات رفتاری پیامدهای جبران ناپذیری برای فرد، خانواده و جامعه به همراه خواهد داشت.

وی در خصوص اهداف طرح، دستورالعمل اجرایی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان، نکاتی بیان نمودند و از کلیه بخش های واقع در پایگاهها بازدید به عمل آوردند.

دبیر ستاد اجرایی سنجش سلامت استان ضمن گفتگو با اولیا و مربیان و همچنین صحبت با نو آموزان، از تلاش مربیان، مدیران پایگاهها و اولیا به جهت سعه صدر، همکاری و همراهی در امور نو آموزان تقدیر نمود و در خصوص نگرانی های خانواده‌ها خاطرنشان کرد: در این زمینه نگران باشند و اگر فرزندشان به ارجاع تخصصی نیاز داشته باشد این بدان معنی نیست که حتما مشکلی دارد. چراکه در تست‌های غربالگری برخی افراد مشکوک به مشکل هستند که با درمان چند هفته‌ای مشکل حل خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار