عصر امروز رخ‌داد؛

ریزش «تونل برفی» ازنا/ حضور تیم‌های امدادی در محل حادثه/ یک تن کشته شد

تونل برفی شهرستان ازنا به‌عنوان یکی از جاذبه‌های تابستانی این شهرستان عصر امروز دچار ریزش شد.

کد مطلب: ۶۳۷۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، بعدازظهر امروز جمعه تونل برفی شهرستان ازنا ریزش کرد، که تیم های هلال احمر بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

تونل برفی یکی از آثار طبیعی شهرستان ازنا در استان لرستان است؛ این تونل به‌صورت طبیعی در برف و یخ‌های دامنهٔ اشترانکوه در منطقهٔ کمندان شهرستان ازنا به‌وجود آمده‌است. طول این تونل بالغ بر ۸۰۰ متر و ارتفاع آن از کف تونل تا سقف بین ۲.۵ تا ۳ متر است.

مرتضی سلیمی رئیس امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: پس از گزارش سانحه ریزش تونل برفی ازنا 2 تیم از امداد و نجات لرستان به محل اعزام شدند؛ به علاوه تیم های واکنش سریع هلال احمر نیز برای امدادرسانی اعزام شدند.

سلیمی درباره حادثه ریزش تونل برفی ازنا گفت: متأسفانه شاهد سانحه دیگری از ریزش تونل برفی ازنا بودیم که بلافاصله پس از اعلام به جمعیت هلال احمر، 2 تیم امداد و نجات به محل حادثه اعزام شدند و عملیات امدادرسانی آغاز شد.

وی به اعزام تیم های واکنش سریع هلال احمر به محل حادثه اشاره کرد و افزود: تلاش برای خروج کوهنوردان ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان از کشته شدن یک نفر در حادثه ریزش تونل برفی ازنا خبر داد.

همچنین صارم رضایی مدیر هلال احمر لرستان در رابطه با آخرین وضعیت عملیات امداد و نجات توسط این جمعیت گفت: متاسفانه در این حادثه یک نفر کشته شده است. این فرد از اهالی بومی منطقه است. تیم‌های امداد و نجات و واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان هم‌اکنون در محل مشغول فعالیت هستند و عملیات امداد و نجات همچنان در حال انجام است.

دو نفر کشته و مصدوم شدند

مجتبی خالدس سخنگوی اورژانس کشور از فوت و مصدومیت یک نفر بر اثر ریزش تونل برفی ازنا خبر داد و گفت: بر اثر ریزش این تونل دو جوان دچار حادثه شدند که یکی ازآن‌ها از ناحیه مچ پا دچار جراحت شد و بالگرد اعزامی اورژانس الیگودرز به وضعیت او رسیدگی کرد. این مصدوم در محل حادثه درمان شد. همچنین یک جوان 28 ساله دیگر نیز به دلیل شدت جراحات فوت کرد و جسد او برای شناسایی با بالگرد به بیمارستان امام خمینی ازنا منتقل شد.

سخنگوی اورژانس کشور اضافه کرد: این دو فرد قصد گرفتن عکس یادگاری داشتند و به علت ریزش محل، دچار حادثه شدند. به دلیل اینکه منطقه صعب‌العبور بود تیم‌های امدادی امکان ورود نداشتند و به همین دلیل دو بالگرد برای امدادرسانی به منطقه اعزام شد.

خالدی در مورد اینکه آیا مصدوم یا فوتی دیگری وجود خواهد داشت یا خیر، گفت: تیم‌های امداد و نجات هلال احمر و اورژانس با هماهنگی هم در حال جست‌وجو هستند اما به نظر نمی‌رسد که فرد سومی در آنجا حضور داشته باشد.

به گزارش پانا، تونل برفی یکی از آثار طبیعی شهرستان ازنا در استان لرستان است؛ این تونل به‌صورت طبیعی در برف و یخ‌های دامنهٔ اشترانکوه در منطقهٔ کمندان شهرستان ازنا به‌وجود آمده‌است. طول این تونل بالغ بر ۸۰۰ متر و ارتفاع آن از کف تونل تا سقف بین ۲.۵ تا ۳ متر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار