لزوم توجه جدی مسئولین به وضعیت فرهنگ در سطح شهرستان قوچان

رئیس دادگستری قوچان وضعیت فرهنگی شهرستان را مطلوب ندانست وگفت: از مسئولان گلایه داریم که با عدم فعالیت در خور شان و در برخی از اوقات با برخی از کارها در جهت مقابله با کار فرهنگی حرکت می کنند.

کد مطلب: ۶۳۶۹۸۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، سید حسن حسینی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به وجود 33116 پرونده و 34682 پرونده مختومه در دادگاه ها و دادسرای شهرستان قوچان اشاره کرد وگفت: از این مجموع 1566 پرونده عملکرد مثبت موجود است و در شعب شورای حل اختلاف نیز بطور میانگین در حدود 750 فقره پرونده در هر ماه وارده با مدیریت صحیح مختومه شده است.

وی گفت: از تعداد پرونده هایی که وضعیتشان تعیین وتکلیف نشده است از ابتدای سال 91، 12000 پرونده به 5412 پرونده رسیدیم که در این زمینه به کاهش 50 درصدی از پرونده های موجودی رسیده ایم.

رئیس دادگستری قوچان به وجود 7 شعبه فعال دادیاری و بازپرسی بصورت فعال با اجرای احکام کیفری به سرپرستی دادستان قوچان اشاره کرد وافزود: در شعب عمومی دادگاه انقلاب نیز نه شعبه دادگاه که شامل یک شعبه خانواده، سه شعبه دادگاه کیفری 2 ،چهار شعبه دادگاه حقوقی ویک شعبه دادگاه کیفری یک را شامل می شود.

وی افزود: در کنار این نیز 14 شعبه شورای حل اختلاف در حوزه قضایی مشغول به کار است که تمامی آنان در شعبه شهری است و در روستاها فعالیتی نداریم.

حسینی در خصوص تنظیم اسناد مالکیت گفت: در سال 95 کل اسناد الکترونیکی 4837 فقره سند است که در اماکن روستایی 221 فقره سند و 47 فقره سند در موقوفات وارد شد که 12 نوع کار بطور معمول در رابطه با اداره ثبت و انچه که مردم بیشتر مواجه اند تنظیم اسناد مالکیت است.

رئیس دادگستری قوچان در خصوص معضلات و ناهنجاری های موجود در شهرستان گفت: موضوع نزاع های دسته جمعی، وجود 50 درصد آمار زندانیان را مواد مخدر تشکیل می شود و افزایش طلاق به نسبت مشابه سه ماه اول سال قبل بیشترین معضلات وناهنجاری ها است که نیاز است با فرهنگ سازی و خرد جمعی در زمینه کاهش آن حرکت شود.

حسینی به جسلیات پیشگیری از وقوع جرم ونظارت برحسن اجرایی آن را موثر دانست و گفت: پس از جلسات پیشگیری برخورد با جرائم سازمان یافته جز اولویت های ما است که در کنار آن با بهره گیری از سیستم های بروز ثنا زمینه بدون حضور در مراحل اداری وخارج از آن اقدام به ثبت سیستم شود.

رئیس دادگستری قوچان در خصوص حمایت از سرمایه گذاری اقتصادی نیز گفت: یکی از کارهایی که در استان انجام شد تشکیل کمیسیون حمایت قضایی از سرمایه گذاران بود که با ریاست دادگستری با اجرای قانون حمایت از کار وکارگری در جهت حمایت از واحد های تولیدی وصنعتی اقدام می شود.

وی افزود: دستگاه های اجرایی نیز در زمینه اشتغال زایی و ثبت شرکت های فعال و ایجاد واحد های تولیدی کمک نمایند که شرایط فعلی به هیچ وجه راضی کننده نیست وبه مدیران نیز اعلام شده است که تحت هر شرایطی امادگی داریم تا با ارائه ضرورت های حقوقی در جلسات شرکت کنیم و در غیر این صورت در صورت تخلف توسط مدیران برخورد می شود.

حسینی به کاهش آمار ازدواج و افزایش طلاق به نسبت مشابه سه ماه قبل سال گذشته اشاره کرد وگفت: این روند خوبی نیست و متولیان فرهنگی ضعیف عمل کرده اند و در صورتی که نتوانسته ایم در برابر ضد ارزش ها مقابله با کار فرهنگی کنیم و این مشکل به هیچ عنوان متوجه دستگاه قضایی نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار