مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران:

تشکلها می توانند نقش مهمی در مهارت آموزی دانش آموزان ایفا کنند

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران گفت: هر یک از تشکلهای دانش آموزی با توجه به مأموریت ها و ظرفیت های خود می توانند نقش مهمی در مهارت آموزی دانش آموزان ایفا کنند.

کد مطلب: ۶۳۶۴۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از شهرستانهای استان تهران، عبدالرضا فولادونددر نشست اختصاصی با اعضای کادر اتحادیه استان تهران افزود: دانش آموزان علاوه بر خواندن و نوشتن به یادگیری مهارتهایی نظیر درست زندگی کردن، تعامل با دیگران، دوست یابی، فعالیت های جمعی، همسریابی و استفاده از تجربیات دیگران نیاز دارند که بخش قابل توجهی از این مهارتها در بستر تشکلهای دانش آموزی قابل آموزش و ارائه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با تقدیر از زحمات و تلاشهای اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در اجرای برنامه های متنوع و مؤثر فرهنگی تربیتی برای آینده سازان کشور، خواستار همکاری و تعامل بیش از پیش این تشکل در پیش برد اهداف پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش در سطح مدارس شهرستانهای استان تهران شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران نیز در این نشست گفت: برخلاف تصور رایج که تابستان را فصل تعطیلات برای آموزش و پرورش تلقی می کنند، برای معاونت پرورشی و تشکلهای دانش آموزی چنین نیست و با آغاز این فصل تازه برنامه های پیش بینی شده برای اوقات فراغت دانش آموزان شروع می شود.

سید مجتبی هاشمی رشد و ارتقای سطح فرهنگی و تربیتی دانش آموزان به عنوان امانتهای خانواده ها که به آموزش و پرورش سپرده شده اند را به عنوان اصلی ترین هدف و دغدغه معاونت پرورشی و فرهنگی ذکر کرد و افزود برگزاری نشست های مستمر و تخصصی بین مسئولان آموزش و پرورش با مسئولان و کادر تشکلهای دانش آموزی می تواند نقش مهم و ارزنده ای در پیشبرد برنامه های فرهنگی در سطح مدارس ایفا کند.

مسعود شاکر سرپرست اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان تهران و معصومه رحیم زاده معاون فرهنگی تربیتی واحد خواهران این تشکل هم در ابتدای نشست با ارائه از گزارش برنامه های اجرا شده طی سال تحصیلی اخیر، نیازها و کاستی های موجود در مسیر ادامه فعالیت های اتحادیه را تشریح کردند.

شایان ذکر است ،در این نشست که در اتاق شورای اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران برگزار شد، جمعی از کارشناسان معاونت پرورشی و فرهنگی این اداره کل و مربیان و اعضای کادر اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان حضور داشتند.

/خبرنگار: امجد امیری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار