مدیر آموزش و پرورش مراغه بیان کرد:

کمبود فضای آموزشی در شهرک های اقماری مراغه/تامین اعتبارات لازم

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش مراغه با اشاره به کمبود فضای آموزشی در برخی از شهرک های اقماری این شهر گفت: برای ارائه مناسب خدمات آموزشی در این شهرک ها به هشت مدرسه با 60 کلاس درس نیاز است.

کد مطلب: ۶۳۶۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، جلیل اسلامی در جلسه شورای آموزش و پرورش مراغه افزود: هم اکنون پنج شهرک اقماری مراغه با وجود سکونت حدود 35 هزار نفر در آنها، فاقد مدرسه و فضای آموزشی است .
مدیر آموزش و پرورش مراغه ادامه داد: از 15 سال پیش تاکنون و از مجموع 6 شهرک جدید ساخته شده در مراغه تنها یک مدرسه ابتدائی ساخته شده و 2 مدرسه نیز در حال ساخت است که این امکانات و فضای آموزشی با توجه به جمعیت دانش آموزان این مناطق، کافی نیست .
وی اضافه کرد: تردد روزانه دانش اموزان این شهرک ها برای تحصیل در مدارس مرکز شهر، علاوه بر تحمیل هزینه های ایاب و ذهاب به خانواده های دانش آموزان، موجب افزایش ترافیک درون شهری و نیز مشکلات فرهنگی و اجتماعی شده است .
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش مراغه با اشاره به تراکم بیش از حد کلاس های درس در مدارس نزدیک به این شهرک ها گفت: بیشتر این مدارس به صورت دو نوبته اداره شده و دانش آموزان در کلاس های بیش از 35 نفری مشغول تحصیل هستند .
اسلامی افزود: در سال های اخیر خیران مدرسه ساز تلاش های مناسبی برای برون رفت از این مشکل داشته اند لیکن حمایت از مدرسه سازی و تامین اعتبارات لازم در این خصوص ضروری و حیاتی است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار