جلسه کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی شهرستان نطنز برگزار شد

اولین جلسه کمیته پیشگیری با دستور کار ارائه برنامه های پیشنهادی طرح های پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای سال تحصیلی 97-96 با موضوع سوء استفاده از مواد مخدر در محل آموزش و پرورش نطنز با حضور اعضای کمیته شهرستان در روز پنج شنبه اول تیرماه برگزارگردید

کد مطلب: ۶۳۵۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از نطنز ، اولین جلسه کمیته پیشگیری با دستور کار، ارائه برنامه های پیشنهادی طرح های پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای سال تحصیلی 97-96 در محل آموزش و پرورش نطنز با حضور اعضای کمیته شهرستان در روز پنج شنبه اول تیرماه برگزارگردید.

محمودی مدیر آموزش و پرورش نطنز ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس و تبریک فرارسیدن عید سعید فطرگفت: این ماه، ماه برکت و نزول نعمات از طرف خداوند متعال می باشد که امیدواریم بهره کافی و وافی از این ماه پر برکت برده باشیم.

وی خاطر نشان کرد: از آنجا که بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید در شروع سال تحصیلی جدی گرفته شود و هم اکنون یکی از دغدغه ها و مطالبات رهبر عظیم الشان نظام جمهوری اسلامی ایران از مسئولین می باشد در اینجا وظایف همه دست اندر کاران امر دو چندان شده و این مهم را باید با حدت و شدت بیش از پیش به سرمنزل مقصود برسانیم.

ایشان در ادامه تصریح نمود: در حوزه آسیب های اجتماعی همه دستگاه ها با توجه به ظرفیت شان کار های خوبی انجام داده اند ولی کافی نیست؛ چرا که هر روز و هرساعت که می گذرد با توجه به پیشرفت تکنولوزی و ورود فضای مجازی به همه خانه ها، بایستی در این راستا کارهای پیشگیرانه بهتری انجام گیرد تا کمتر قشر نوجوان وجوان که اکثریت جامعه هدف آن را دانش آموزان تشکیل می دهند دچار سردرگمی شده و به بیراهه کشانده شوند.

محمودی از برگزاری همایش آسیب های اجتماعی با هدف سوء استفاده از مواد مخدر با همکاری ادارت در یازدهم تیرماه در کانون شهید مطهری خبر داد و افزود در حاشیه این همایش نمایشگاهی با موضوع مواد مخدر برپا گردد.

حسینی معاون پرورشی و تربیت بدنی گفت: گفت: تشکل ها ی دانش آموزی در عرصه پیشگیری از اعتیاد می توانند به عنوان یاور مراقب، سهم بسزایی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس ایفا نمایند .

وی افزود: پیشگیری ازآسیب های اجتماعی و اعتیاد به معنی به کارگیری شیوه ها و اقداماتی است که بتواند آگاهی دانش آموزان و دیگرافراد جامعه را نسبت به پیامد ها و مضرات ابتلا به اعتیاد بالا برده و احتمال گرایش آنان را کاهش داده و از سوء مصرف مواد ودیگر آسیب های اجتماعی جلوگیری نماید.

ایشان آگاه ‌سازی و توانمندسازی دانش‌آموزان در خصوص رفتارهای پرخطر و پیشگیری سوء مصرف مواد مخدر را از مهمترین اهداف و رسالت های آموزش و پرورش استان عنوان کرد وگفت: با برنامه ریزی هایی که در حوزه مراقبت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی آموزش وپرورش استان صورت گرفته امیدواریم بتوانیم در این راستا راهگشا بوده واین مهم را به سرمنزل مقصود برسانیم.

در پایان جلسه اعضاء شرکت کننده با ارائه نظرات و پیشنهادات خود در هر چه بهتر برگزار نمودن همایش بیان نمودند.

برگزاری همایش پیاده روی ، ایستگاه نقاشی ، نمایشگاه مواد مخدر ، مسابقات ورزشی در هفته مبارزه با مواد مخدر اجرا می گردد.

در این جلسه با حضور فرمانده سپاه نطنز ، رییس اداره فرهنگ و ارشاد ، معاون شبکه بهداشت ، کارشناسان مبارزه با مواد مخدر ، هلال احمر ، بهزیستی ، کمیته امداد ، فرمانداری و اداره ورزش و جوانان ، فرمانده بسیج دانش اموزی حضور داشتند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار