معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

نخستین جشنواره عسل در مشگین‌شهر برگزار می‌شود

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: نخستین جشنواره ملی عسل سبلان در شهرستان مشگین شهر برگزار می شود.

کد مطلب: ۶۳۴۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، بهلول تکلوی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه این جشنواره با هدف معرفی و برندسازی عسل سبلان به عنوان معروف ترین عسل کشور برگزار می شود.

وی افزود: دامنه های سبلان در شهرستان مشگین شهر همواره محل استقرار کندوهای عسل بوده وعسل استحصالی از این منطقه مرغوب ترین عسل کشور محسوب می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه در حال حاضر۳۲۰ هزار کندوی عسل در استان وجود دارد و سالانه ۶هزار و۱۵۰ تن عسل در استان اردبیل تولید می شود، افزود: سالانه یک هزارو ۲۱۰میلیارد ریال بطور مستقسیم از محل فروش و صادرات عسل عاید استان اردبیل می شود.

تکلوی با بیان اینکه از شش هزار تن عسل تولید شده در استان فقط یک هزار تن از آن در داخل استان عرضه می شود افزود: ورود عسلهای غیرمجاز و تقلبی و فروش آن در کنار جاده های استان با نام عسل سبلان موجب خدشه دار شدن محبوبیت عسل سبلان شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سرانه مصرف عسل از ۵۰۰گرم در سال ۸۸به ۹۶۰گرم در سال جاری افزایش یافته و برگزاری جشنواره ملی عسل موجب معرفی این محصول بهشتی و ترغیب شهروندان به مصرف بیشتر آن خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: نخستین جشنواره ملی عسل سبلان نیمه دوم مرداد ماه سال جاری وهمزمان با برداست این محصول در شهرستان مشگین شهر برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار