سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل :

مرکز درمان ناباروری اردبیل به زوج های نابارور خدمات ویژه می دهد

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: خدمات درمان نازایی مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی اردبیل با تخفیف مصوب شده از سوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به زوج های نابارور ارائه می شود.

کد مطلب: ۶۳۴۴۵۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، مهران اوچی اردبیلی افزود: با انعقاد قرارداد همکاری بین جهاد دانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی استان اردبیل حمایت های لازم از زوج های نابارور مطابق با ضوابط و مقررات مندرج در دستورالعمل ابلاغی حمایت از زوجین نابارور در مرکز درمان ناباروری قفقاز انجام می گیرد .
وی گفت: برنامه حمایت مالی زوج ‌های نابارور و مدیریت و توسعه خدمات درمان ناباروری از مجموعه برنامه تحول نظام سلامت است .
سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان افزود: بر اساس بخشنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تمام زوج ‌های مراجعه کننده به مرکز درمان ناباروری مشروط به دارا بودن شرایط مندرج در دستورالعمل برای استفاده از روش های درمانی میکرواینجکشن (ICSI) ، تلقیح آزمایشگاهی (IVF) ، انتقال جنین ‌های فریز شده و تلقیح داخل رحمی (IUI) تحت پوشش حمایتی قرار خواهند گرفت .
اوچی اردبیلی همچنین با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهت افزایش جمعیت و ابلاغ سیاست‌ های جمعیتی از سوی ایشان اظهار کرد: این طرح با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه سیاست‌ های جمعیتی اجرا می‌ شود .
وی افزایش نرخ رشد جمعیت ، برقراری دسترسی عادلانه به خدمات درمان ناباروری ، کاهش پرداخت از جیب مردم برای درمان ناباروری و بهبود کیفیت ارائه خدمت را از اهداف کلی این طرح ذکر کرد و گفت: با توجه به بالا بودن هزینه درمان ناباروری متاسفانه بسیاری از زوج های نابارور به دلیل شرایط نامناسب مالی نمی‌ توانند اقدام به درمان و فرزند آوری کنند به همین خاطر این طرح فرصت خوبی برای چنین زوج هایی است تا با رفع مشکل خود صاحب فرزند شوند .
سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان با بیان اینکه ناباروری در کاهش جمعیت کشور 15 درصد نقش دارد افزود: حل مشکل ناباروری زوجین نه تنها به افزایش نرخ جمعیت و ارتقای سلامت جسمی آنها کمک خواهد کرد بلکه سبب خواهد شد تا سلامت زوجین نابارور و خانواده‌ های آنها در سایر ابعاد سلامت مانند ابعاد اجتماعی ، روانی و معنوی ارتقا یابد .
گفتنی است:مرکز درمان ناباروی قفقاز در اردبیل به دلیل داشتن پشتوانه ‌ای علمی و مستحکم به نام پژوهشگاه رویان که نماد درمان ناباروری در دنیا معرفی شده توانسته در این زمینه کارنامه درخشانی از خود برجای بگذارد .
سابقه و ظرفیت 20ساله ارائه درمان موفق در کشور که در رویان وجود دارد پشت این مجموعه قرار گرفته تا بتواند به روز‌ترین روش‌ های درمانی را به کار ببندد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار