معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان غربی خبرداد:

شرکت 261 هنر آموز کارودانش در مسابقات کشوری به میزبانی آذربایجان غربی

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان غربی از رقابت 118 هنرآموز دختر و 143 هنرآموز پسر در مرحله نهایی مسابقات کشوری علمی و کاربردی کاردانش بمیزبانی استان آذربایجان غربی خبر داد.

کد مطلب: ۶۳۴۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، «اردشیر سیدسیاح» معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان با اشاره به جايگاه آموزش كاردانش در اسناد بالادستی همچون بند 76 ازسیاست‌های کلی ابلاغي مقام معظم رهبري، سند تحول بنیادین و برنامه ششم توسعه بر افزایش سهم آموزش‌های مهارتی در نظام آموزشی کشور تاکید کرد.

وی با اذعان به برخورداری از انعطاف و پویایی در شاخه کاردانش گفت: محتوای آموزشی مطابق با استانداردهای جهانی هماهنگ شده و کلیه موارد آزمون، نحوه نمره گذاری، تایید لیستها، صدور گواهینامه و... توسط دستگاه متولی با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش است.

سیدسیاح، كاهش تعداد دانش آموزان دوره وشاخه نظري، بالا رفتن سطح اشتغال جوانان، کاهش سطح بزهكاري در جامعه و کاهش مدرک گرایی را از نتایج توسعه کمی آموزشهای کاردانش وفني وحرفه اي عنوان کرد.

این مقام مسوول با بیان اینکه 153 رشته مهارتی در شاخه کارودانش وجود دارد؛ ادامه داد: از این تعداد، 60 رشته مهارتی در زمینه صنعت، 31 رشته مهارتی در زمینه کشاورزی، 11 رشته در زمینه خدمات و 50 رشته در زمینه هنر می باشد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گفت: بیش از 13 هزار هنرجو در تعداد 204 هنرستان شاخه کارودانش استان تحصیل می کنند.

وی خاطر نشان کرد: شناساندن آموزشها در سطوح مختلف جامعه، ارائه آموزشهای کیفی ، به روز و قابل رقابت و توجه به پتانسیل های بومی و منطقه ای و بازارکار در استان را از فرآیندهای متضمن توسعه کمی وکیفی کاردانش می باشد.

وی با بیان اینکه مرحله عملی و نهایی مسابقات علمی و کاربردی کارودانش 20 تیرماه در ارومیه برگزار می شود؛ افزود: طراحی سوال در 37 عنوان آزمون، طراحی سوال عملی و تئوری در بیش از 120 عنوان استاندارد مهارتی دستگاهها طی دو مرحله، بازبینی و چاپ 20هزار جلد دفترچه سوال و ارسال به استان ها، طراحی و پشتیبانی سایت ثبت نام هنرجویان کشور به تعداد 17هزار نفر در مرحله منطقه ای، اجرای دو مرحله آزمون تئوری و یک مرحله آزمون عملی و اجرای آزمون تئوری کشوری در 32 استان بین 3150 نفر را از مهمترین اقدامات صورت گرفته در این خصوص عنوان کرد.

سیدسیاح گفت: آزمون عملی و کارگاهی با حضور 261 هنرجوی راه یافته کشوری، 37 ناظر و 74 داور کشوری در 7 حوزه 37 عنوان آزمون در هنرستان های کاردانش نواحی 1 و 2 ارومیه برگزار می شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان از خرید و ساخت تجهیزاتی همچون ماشین فرز، دستگاه plc، لبه چسبان اتوماتیک و دستگاه شیردوش مکانیزه برای بهره برداری در این مسابقات خبر داد.

علی مناهی، رئیس اداره آموزش های فنی و حرفه ای آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه اظهار کرد: برای برگزاری مسابقات کشوری علمی و کاربردی کارودانش مشکل اعتباری وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: امور اجرایی مسابقات بین نواحی دوگانه شهرستان ارومیه تقسیم شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار