معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفت و گو با پانا:

ارتباطات اجتماعی عاملی مهم در پیشگیری از افسردگی است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ارتباطات اجتماعی و حفظ آن عاملی مهم در پیشگیری از بیماری افسردگی است.

کد مطلب: ۶۳۳۹۸۰
لینک کوتاه کپی شد

سید احمد هاشمی در گفتگو با خبرنگار پانا، اظهار کرد: افسردگی ممکن است برای هر فردی پیش بیاید و این نشانه ضعف نیست چراکه افسردگی با کمک داروهای ضد افسردگی، درمان های روانشناختی و یا ترکیبی از این دو قابل درمان است.

وی گفت: علامت اصلی افسردگی، احساس غمگینی مداوم و عدم علاقه به انجام اموری است که فرد پیش از این به راحتی انجام می داده است.

هاشمی تصریح کرد: در صورتی که این علائم بیش از دو هفته طول بکشد و در عملکرد روزانه فرد اختلال ایجاد کند به آن بیماری افسردگی اساسی گفته می شود.

وی گفت: کاهش سطح انرژی، کاهش یا افزایش اشتها، کاهش یا افزایش میزان خواب، احساس اضطراب، بیقراری، تحریک پذیری و زود از کوره در رفتن، کاهش توان تمرکز، کاهش قدرت تصمیم گیری، احساس بی ارزشی یا پوچی، احساس ناامیدی، احساس گناه، افکار خودکشی و آسیب به خود از دیگر علائم افسردگی است.

هاشمی ارتباطات اجتماعی و حفظ آن را عاملی مهم در پیشگیری بیماری افسردگی عنوان کرد و افزود: صحبت در مورد احساسات خود با فرد قابل اعتماد، پیشگیری درمان بیماری افسردگی، انجام کارهایی که قبلا دوست داشته اید، ورزش منظم، تنظیم الگوی غذا خوردن و خواب، پرهیز از مصرف مواد مخدر و الکل و ... از جمله اقداماتی است که در صورت احساس افسردگی فرد باید انجام دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: نوجوانان و جوانان با فرصت های زیادی در زندگی خود مواجه می شوند، مواجهه با آدم ها و ایده های جدید، رفتن به مکان های جالب و ناشناس، جهت یابی و معنایابی تازه در زندگی و ...اما این رخدادهای هیجان انگیز می تواند استرس زا و تنش آفرین هم باشد.

هاشمی اظهار کرد: برای اینکه ذهن و روان خود را سالم و قوی نگه دارید کارهای زیادی می توانید انجام دهید، اگر احساس می کنید در آستانه افسردگی هستید در مورد آن با فردی مورد اعتماد صحبت کنید و یا به پزشک و روانشناس مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار