شهردار شیراز:

افتتاح فاز اول پارك هزار هكتاري شيرازدر عيد فطر

شهردار شيراز گفت: عيد فطر فاز اول پارك كوهستاني دراك به مقياس 580 هكتار افتتاح خواهد شد.

کد مطلب: ۶۳۳۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا فارس؛ علي‌رضا پاك‌فطرت در حاشيه بازديد از روند احداث پارك كوهستاني دراك، در جمع خبرنگاران گفت: وسعت پارك كوهستاني دراك، هزار هكتار است كه در فاز اول 580 هكتار و در فازهاي دوم و سوم مابقي آن افتتاح مي‌شود.

او با بيان اينكه عمليات اجرايي اين پارك 5 سال قبل آغاز شد، گفت: پارك دراك يكي از پارك‌هاي منحصر به فرد كشور محسوب مي‌شود و براي آن بسته‌هاي متنوع سرمايه‌گذاري نيز در نظر گرفته‌ايم كه بعد از افتتاح فاز يك، به سرمايه‌گذاران معرفي خواهد شد.

شهردار شيراز گفت: در اين پارك، مجموعه‌هايي نظير تله‌كابين، شهربازي، رستوران، محوطه آب‌درماني و ديگر مجموعه‌ها امكان احداث دارد و اولين بسته آن با اعتباري بالغ بر 70 ميليارد تومان، براي ايجاد تله‌كابين آماده ارائه به علاقه‌مندان سرمايه‌گذاري است.

او ابراز اميدواري كرد كه پارك دراك در آينده به يكي از مراكز توريستي جذاب بدل شود و گفت: اين پارك داراي امكانات كم‌نظيري براي شهروندان و مسافراد در تمام فصول سال است و با توجه به محيط و منظره‌اي بسيار زيبا و امكانات كوهنوردي، پياده‌روي، دوچرخه‌سواري و ... برخورداري از تنوع گياهان طبيعي، قطعا همه از آن استقبال خواهند كرد.

پاك‌فطرت اميدوار است كه حداقل يك يا 2 هتل در اين پارك احداث و با توجه به انعقاد قرارداد باغ پرندگان به‌عنوان يك فضاي گردشگري، اين مكان به كلكسيوني از تفريحات سالم و جذاب تبديل شود.

شهردار شیراز در خصوص اهمیت احداث سد تنگ سرخ و تاثیر آن بر بوستان 580 هکتاری دراک نيز گفت: این بوستان ادامه زمین‌های سد تنگ سرخ است؛ احداث اين سد امري ضروری و حیاتی برای شیراز محسوب مي‌شود و قطعا چنين پروژه‌اي اقليم شيراز را تغيير خواهد داد.

پاك‌فطرت با تاکید بر اینکه تمام زمین‌های اطراف تنگ سرخ متعلق به شهرداری و مردم است، خاطر نشان کرد: یک متر از این زمین‌ها متعلق به اشخاص حقيقي و حقوقي غيراز شهرداري شيراز نيست و اگر كسي در اين منطقه ادعاي زمين داشته باشد از نظر ما زمين‌خوار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار