افتتاح نخستین مرکز کتابت قرآن کریم در همدان

نخستین مرکز کتابت قرآن کریم استان همدان به عنوان اولین مرکز رسمی در کشور، در مرکز همایش های بین المللی و قرآنی شهر همدان افتتاح شد.

کد مطلب: ۶۳۲۲۱۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا همدان، معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان در آیین رونمایی از کتابت قرآن کریم با بیان اینکه این کتابت توسط هنرمندان استان همدان انجام شده است، گفت: این کتابت طی مدت یک ماه انجام شد که بعد از گذشت یک سال از آن رونمایی می ‌ شود.

محمد قدیمی افزود: قرار است این کتابت در شب ‌ های قدر به محضر حضرت ابوالفضل(ع) تقدیم شود که افتخار بزرگی برای هنرمندان همدان است.

وی با اشاره به اینکه حفظ قرآن و محافظت از آن توسط خداوند و ملائکه مقرب الهی انجام می ‌ شود، اظهار کرد: ادامه حفظ قرآن به دستان توانمند شیعه و مسلمین انجام می ‌ شود که کتابت قرآن توسط جوانان در همین راستا است.

این مسؤول با بیان این مطلب که هنرمندان همدان سال گذشته با وضو این قرآن را به تحریر درآوردند به افتتاح نخستین مرکز کتابت قرآن کریم استان همدان اشاره کرد و گفت: همزمان با رونمایی از کتابت قرآن، نخستین مرکز کتابت قرآن کریم همدان به عنوان اولین مرکز رسمی در کشور و زیر نظر دارالکتابه همدان در مرکز همایش ‌ های بین ‌ المللی و قرآنی همدان افتتاح می ‌ شود.

قدیمی افتتاح مرکز کتابت قرآن را برگ زرینی در راستای برنامه ‌ های قرآنی عنوان کرد و گفت: این مرکز محلی برای فعالیت افراد در رشته ‌ های مختلف قرآنی است.

مسؤول گروه کتابت قرآن کریم در همدان هم در این آیین با بیان اینکه الگوی این کتابت از کتابت مرحوم میرزا احمد نیریزی است که به آن قرآن آریامهری گفته می ‌ شود، اظهار کرد: سال گذشته کتابت قرآن کریم توسط هنرمندان استان در حسینیه امام(ره) انجام شد.

جواد مؤمن با بیان اینکه 94 نفر از هنرمندان استان در کتابت قرآن کریم مشارکت داشتند، تصریح کرد: آیات قرآنی در این کتابت شماره ‌ گذاری نشده است و برای تفکیک آیات از کلمه «الله» استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه کتابت قرآن کریم در 782 صفحه انجام شده است، گفت: این کتابت سال گذشته به پایان رسید اما به دلیل عدم همکاری مسؤولان رونمایی از آن یک سال طول کشید.

در پایان این مراسم از تمام کسانی که در کتابت قرآن کریم مشارکت کردند از جمله معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان و هنرمندان و استادان با اهدای لوح و تندیس تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار