مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کليوي گیلان:

پیشگیری بهترین راه درمان دیابت است

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گیلان با بیان اینکه هزینه دارویی این بیماران بسیار بالاست و پیشگیری بهترین راه درمان دیابت است، یادآور شد: 8 میلیون بیمار دیالیزی در کشور داریم که باید برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری تدابیر جدی اندیشده شود.

کد مطلب: ۶۳۱۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان، هوشنگ رضوان پناه با بیان اینکه بالغ بر هزار نفر هم اکنون در گیلان دیالیز می شوند،افزود: تا پایان سال 95 حدود 580 کارت دیالیز از سوی انجمن خیریه حمایت از بیماران کليوی برای افراد مبتلا صادر شد .

وی با بیان اینکه هر فرد دیالیزی ماهانه 5 و سالانه 60 میلیون تومان هزینه برای دولت دارد،گفت: پیشگیری بهترین راه جلوگیری از این بیماری است و افراد با انجام دو بار آزمایش در سال و کنترل فشار خون می توانند از این بیماری جلوگیری کنند .

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گیلان با بیان این که تمام هزینه های مربوط به افراد دیالیزی و پیوند کلیه این بیماران در بیمارستان های گیلان رایگان است، تصریح کرد: بیماران دیالیزی هفته ای سه جلسه در مجموع 12 ساعت دیالیز می شوند.

وی با بیان اینکه هزینه دارویی این بیماران بسیار بالاست و پیشگیری بهترین راه درمان دیابت است، یادآور شد : 8 میلیون بیمار دیالیزی در کشور داریم که باید برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری تدابیر جدی اندیشده شود .

رضوان پناه تعداد بیماران تحت پوشش انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی در گیلان را در زمان حاضر، سه هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد هزار و 600 نفر بیمار پیوندی و هزار و 400 نفر بیمار دیالیزی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار