مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل :

بیش از 2 هزار یتیم استان اردبیل دارای حامی هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل گفت :2 هزارو 96 یتیم در اردبیل وجود دارد که همه آنها دارای حامی معنوی و مالی هستند.

کد مطلب: ۶۳۱۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، حسین دشتی در آئین تجلیل از حامیان طرح‌های «اکرام ایتام» و « محسنین » با اشاره به اینکه پارسال حامیان و خیران در «طرح اکرام» حدود 46 میلیارد ریال به فرزندان معنوی خود کمک کرده‌اند، اظهار کرد: 9 هزارو 321 حامی حمایت از ایتام را در استان برعهده گرفته‌اند که با مساعدت معنوی، عاطفی، نقدی و غیرنقدی خود به آنان شادی می‌بخشند .
وی با بیان اینکه بیش از 2 هزار خانواده تحت حمایت دارای فرزند یتیم هستند، گفت: استقبال مناسب خیران از طرح «اکرام ایتام» موجب شده است تا اردبیل جزو استان‌های پیشرو و موفق در اجرای این طرح در سطح کشور باشد به طوری هر یتیم اردبیلی به طور میانگین دارای 5 حامی است و حتی یک نفر از ایتام نیز بدون حامی نیست .
دشتی با اشاره به اینکه خیران اردبیلی برای کمک به خانواده‌های تحت حمایت از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند، بیان کرد: حضور فعال نیکوکاران در طرح‌های حمایتی و مشارکتی کمیته امداد موجب تسهیل و تسریع در روند رسیدگی به امور مددجویان شده است و سعی می شود خدمات کیفی‌تری را به آنان ارائه شود .
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل با بیان اینکه امسال و به خصوص در ماه مبارک رمضان تلاش می شود تا در قالب طرح «محسنین» بخش قابل توجهی از نیازهای ضروری فرزندان خانواده‌های تحت حمایت رفع شود، افزود: طرح محسنین به منظور دستگیری از فرزندان خانواده‌های تحت حمایت که دارای سرپرست بیمار، از کار افتاده و سالمند هستند اجرا می‌شود تا با حمایت‌های همه جانبه حامیان این کودکان از آتیه‌ای روشن برخوردار شوند .
وی اظهار کرد: سه هزارو 500 حامی هم در قالب طرح «محسنین» یکهزار و 871 نفر از فرزندان خانواده‌های تحت پوشش را مورد حمایت خود قرار داده‌اند .
دشتی ادامه داد: همچنین سه هزار و 500 دانش آموز غیریتیم هم تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار دارند که درصدد هستیم در قالب طرح «محسنین» و بهره‌گیری از ظرفیت حامیان به مشکلات آنان رسیدگی شود تا آنها بتوانند به مدارج عالی علمی، تحصیلی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دست یابند .
وی خواستار عضویت خیران در طرح‌های «اکرام ایتام» و «محسنین» شد و اضافه کرد: خیران می‌توانند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد تکفل ایتام و فرزندان خانواده‌های تحت حمایت را برعهده گرفته و یاریگر این نهاد در رفع مشکلات اقشار آسیب پذیر باشند .
گفتنی است:در این آئین از 12 نفر از حامیان و خیران با اهدای لوحی تجلیل بعمل آمد و ایتام با اهدای شاخه گل از حامیان حاضر در مراسم تقدیر کردند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار