آغاز فعالیت مدرسه رباتیک دانشگاه امیرکبیر از 10 تیرماه

از سوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران)، مدرسه رباتیک ویژه دانش‌آموزان دوره‌های دبستان و متوسطه اول و دوم از ابتدای تیرماه آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۶۳۱۲۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، در سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» و با هدف ایجاد مرکزی تخصصی، کاربردی و جامع، دانشگاه صنعتی امیرکبیر با همکاری فدراسیون جهانی رباتیک فیرا، اقدام به راه‌اندازی مدرسه رباتیک امیرکبیر کرده است. این مدرسه، چرخه‏‌ای هدفمند برای آموزش نسل جوان کشور است که با هدف ایجاد زمینه کارآفرینی و تولیدات دانش‌‏بنیان در آینده کشور برگزار می‌شود.

این مدرسه با شعار «رباتت را خودت بساز!!» به دنبال ایجاد نگرشی جدید و نوین در آموزش رباتیک و هوش مصنوعی است تا با استفاده از مجرب‏‌ترین اساتید و به‌روزترین روش‌‏های نوین آموزشی به دنبال انتقال انگیزه و شور و نشاط به نسل جوان کشور از سنین پایه باشد.

این دوره‌ آموزشی متناسب با مقطع تحصیلی و علمی دانش‌آموزان به سه گروه دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم و در آینده به حوزه‌های تخصصی حوزه‌های دانشجویی تقسیم می‌شود. دوره‌های آموزشی با هدف رشد خلاقیت، مهارت و دقت دانش‌آموزان طراحی شده که منجر به افزایش روحیه کارآفرینی خواهد شد.

مدت زمان آموزشی هر ترم 25 ساعت و محل برگزاری کلاس‌ها در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تعیین شده است.

حوزه فعالیت اصلی مدرسه رباتیک امیرکبیر آموزش اصولی و کاربردی علوم رباتیک و هوش مصنوعی، استعدادیابی و همچنین ترویج نگرش کارآفرینی در نسل جوان کشور در جهت افزایش ثروت ملی است. از این رو دانش‌آموزان در این دوره با موضوعاتی چون اصول اولیه الکترونیک و مکانیک، برنامه‌نویسی پردازنده‌های AVR، بردهای الکترونیکی، سیستم عامل لینوکس و مفاهیم اینترنت اشیا آشنا خواهند شد.

این دوره برای دانش‌آموزان متوسط اول و دوم از 10 تیرماه آغاز می‌شود و تا پایان تابستان ادامه دارد. دوره‌های بعدی این مدرسه که بصورت یک برنامه جامع چهارساله تدوین شده است، به صورت ترمیک و در هر یک از فصل‌های سال برگزار می‌شود.

در این مدرسه در پایان هر دوره تحصیلی به پذیرفته‏‌شدگان در آزمون پایانی، مدرک پایان دوره از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و فدراسیون بین‌‏المللی رباتیک فیرا اهدا خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی مدرسه به نشانی roboschool.aut.ac.ir مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار