رئیس شبکه بهداشت و درمان لامرد در گفت و گو با پانا؛

شهروندان محصولات گوشتی را با مهر سازمان دامپزشکی خریداری کنند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لامِرد گفت: تا به امروز هیچ موردی از بیماری تب کریمه کنگو در لامرد مشاهده نشده است.

کد مطلب: ۶۳۱۰۹۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، یک بیماری حاد تب دار و خونریزی دهنده است که از طریق گزش کنه یا تماس با خون و ترشحات لاشه دام و انسان آلوده منتقل می شود.
چند وقتی است اخبار شیوع این بیماری و توصیه های مراکز بهداشتی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در حال دست به دست شدن است و تب و تاب این ماجرا به همه شهرستان ها و شهر های کشور رسیده است.
دکتر سید محمد حسینی در گفت و گو با خبرنگار پانا فارس، در خصوص وضعیت بیماری دامی مشترک با انسان به عنوان تب کریمه کنگو در لامرد اظهار داشت : خوشبختانه تا به امروز هیچ موردی از این بیماری در شهرستان لامرد مشاهده نشده و توصیه های لازم به اطلاع عموم رسانده شده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان لامرد به اهمیت فعالیت های سازمان دامپزشکی اشاره کرد و گفت: متاسفانه این بیماری قبل از انتقال به انسان و گزارش مورد انسانی، هیچ گونه علامت شناسایی در دام ندارد، به همین دلیل فعالیت های سازمان دامپزشکی در خصوص اقدامات پیشگیرانه بسیار مفید و موثر واقع خواهد شد.
دکتر حسینی تب ، درد عضلانی ، چشم درد و ترس از نور ، تهوع و استفراغ، اسهال و ... را از نشانه های تب کریمه کنگو برشمرد و خاطر نشان کرد: شهروندان لامِردی نکات ایمنی را رعایت و محصولات گوشتی را با مهر سازمان دامپزشکی از فروشگاه های معتبر خریداری کنند.
استفاده از دستکش موقع خرد کردن گوشت، پخت گوشت در دمای 50 درجه سانتی گراد که باعث از بین رفتن ویروس می شود و نگهداری گوشت پس از خریداری دست کم 24 ساعت در دمای 0 تا 4 درجه سانتی گراد از دیگر نکات ایمنی بود که دکتر حسینی به آن اشاره کرد.
وی تصریح کرد: این بیماری در انسان درمان ‌هایی دارد، اما می‌تواند باعث مرگ فرد مبتلا نیز بشود و از بیماری‌های خطرناک به شمار می‌رود.
شهرستان لامِرد به عنوان یکی از شهرستان های جنوبی و گرمسیری استان فارس شناخته می شود که با شهرستان های پارسیان و عسلویه از استان های جنوبی هرمزگان و بوشهر نیز همسایه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار