نمایشگاه عکس‌‌های دیده نشده مراسم ارتحال امام در جهاددانشگاهی فارس

نمایشگاهی از عکس‌های دیده نشده مراسم ارتحال حضرت امام(ره) به همت مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی استان فارس در شیراز برپا شد.

کد مطلب: ۶۲۹۷۹۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا فارس، نیمه خرداد سال 1368 برای ملت ایران سوگوارترین روز و ماه و سال تاریخ معاصر لقب گرفت، روزی که روح بنیانگزار کبیر انقلاب اسلامی، به ملکوت اعلی پیوست.

خبر کوتاه بود اما تا عمق جان شنونده را در سراسر جهان می‌سوزاند؛ خبری از رویدادی تلخ، جان‌سوز و غم‌افزا؛ روح بزرگ امام خمینی(ره) به ملکوت اعلی پیوست .

آن زمان به وقت غصه و داغ و در هیاهوی گشایش آغوش زمین برای در خود جا دادن پیکر رهبر بزرگ ایران زمین و از ماندگارترین چهره‌های معاصر و در میان سیل بی شمار داغدیدگان و عاشقان دخیل بسته بر تابوتی نقره فام، عکاسی گمنام، در زاویه عشق ایستاد و از پشت چشم‌های اشک‌بارش، میثاق دوباره ملتی سلحشور را عکاسی کرد .

چهارشنبه دهم خردادماه و در آستانه نیمه خردادی که یادآور هجران ملت صبور و استوار ایران اسلامی است، مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان فارس در شیراز، نمایشگاهی از عکس‌های دیده نشده‌ای از ماندگارترین بدرقه تاریخ را برپا کرد.

سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی شیراز در حاشیه افتتاح این نمایشگاه عکس‌های دیده نشده از مراسم ارتحال امام خمینی،‌ به خبرنگاران گفت: علی‌رغم آماتور بودن عکاس اما این عکس‌ها بسیار جذاب است.

شهریوری با بیان اینکه عکس‌ها توسط یک عکاس آماتور و با دوربینی غیرحرفه‌ای، ثبت شده است، گفت: عکس ها به دلیل حس ناب هنرمند عکاس و درک مناسبی که از این ماتم فراگیر دارد، تاثیر گذار و ماندگار و اینکه تاکنون در هیچ نمایشگاهی عرصه نشده و ناشناخته باقی مانده و بکر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار