مدیر کل آموزش و پرورش فارس تاکید کرد:

لزوم آگاهی بخشی به دانش آموزان در انتخاب رشته تحصیلی

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: باید ضمن حفظ توازن و تعادل در رشته های تحصیلی ،از نگرانی های خانواده ها کاسته و با توجه به نیازهای آنها ، با آگاهی بخشی زمینه تصمیم گیری صحیح را برای دانش آموزان و والدین آنها فراهم کنیم.

کد مطلب: ۶۲۹۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانافارس، حمید رضا آذری در جمع روسای ادارات آموزش و پرورش سراسر استان فارس، ضمن تبریک آغاز ماه مبارک رمضان و همچنین حضور آگاهانه مردم در انتخابات گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات نشانه بلوغ سیاسی و مردم سالاری در ایران است و این نعمت بزرگی است که باید قدردان آن باشیم.

وی با اشاره به برنامه هدایت تحصیلی دانش آموزان در سال جاری گفت: عدم رشد متعادل صنعت ، کشاورزی و خدمات موجب شده تا تمایل مردم به سمتی باشد که منافع بیشتری برای آنها داشته باشد و در هدایت تحصیلی دانش آموزان نیز باید با اصل قرار دادن منافع مردم و استان خردمندانه عمل کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس :برای هدایت تحصیلی در سال جاری اقدامات لازم پیش بینی شده و آنچه مهم است توجه به حساسیت ها و انتظاراتی است که اولیا دارند .

آذری گفت: باید ضمن حفظ توازن و تعادل در رشته های تحصیلی ،از نگرانی های خانواده ها کاسته و با توجه به نیازهای آنها ، با آگاهی بخشی زمینه تصمیم گیری صحیح را در دانش آموزان و والدین فراهم کنیم.

وی گفت: گرایش زیاد دانش آموزان و والدین به رشته تجربی که ناشی از شرایط جامعه میباشد موجب عدم تعادل در گرایش های شغلی شده و در نتیجه موجب بروز مشکلات متعدد در آینده کشور خواهد شد ، چرا که نیاز کشور به شغل هایی با گرایش تجربی محدود است .

آذری با تقدیر از تلاش های همه مسئولین آموزش و پرورش استان در سال جاری در این زمینه گفت: فارس از جمله استان هایی بود که در سال گذشته کمترین مشکل را داشت و در سال جاری نیز با تدبیر اندیشیده شده ضمن کاهش نگرانی های والدین، تلاش میکنیم تا تعادل لازم و مناسب را در انتخاب رشته دانش آموزان در نظر داشته باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اهمیت سایر رشته های تحصیلی در مدیریت آینده جامعه گفت: امروزه در دنیا توجه به رشته های علوم انسانی و فنی و کاردانش بسیار بیشتر از سایر رشته ها می باشد ،چرا که موفقیت کنونی کشورهای پیشرفته، بویژه در اروپا ناشی از توجه ویژه و گرایش نخبگان آنها در سال های گذشته به رشته های علوم انسانی است،

آذری تاکید کرد: گرایش های مختلف علوم انسانی است که می تواند مدل های صحیحی را برای رفتار انسان ها در جامعه تعریف کند و مسیر آینده جامعه را ترسیم نماید و این اتفاقی است که در دوران پس از رنسانس اروپا با گرایش نخبگان علوم پایه آنها به علوم انسانی اتفاق افتاد و زمینه رشد و شکوفایی امروز آنها را در همه زمینه های فراهم نمود.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس درادامه با اشاره به ساماندهی نیروی انسانی درآموزش و پرورش گفت:بخش مهمی از مشکلات کنونی آموزش و پرورش ناشی از عدم مدیریت صحیح منابع انسانی است.

وی گفت: نقل و انتقال و پست بندی صحیح نیروی انسانی موجب افزایش بهره وری و کاهش هزینه های جاری خواهد شد که این مهم نیازمند اقدام صحیح و حضور فعال روسای ادارات در ساماندهی است.

آذری در ادامه با اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری به تعارضات فرهنگی موجود در سند 2030 با گرایش های ملی و مذهبی جمهوری اسلامی ایران گفت: تا کنون هیچ نوع بخشنامه و یا دستورالعملی مبنی بر اجرای این سند در آموزش و پرورش فارس به دست ما نرسیده و هیچ نشانه ای نیز از اجرای آن در مراکز آموزشی ما در دست نیست و ما نیز بنا بر اجرای آنچه که با گرایش های فرهنگی و مذهبی و اعتقادات مردم ما در تعارض باشد نداریم.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس تاکید کرد: والدین و دانش آموزان باید بدانند که آموزش و پرورش متعهد به اجرای موازین شرعی و اسلامی است و از نشانه های این مهم تلاش هایی است که از دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون برای گسترش و تعمیق فرهنگی قرآنی و اسلامی و تاکید بر مسائل اخلاقی در کتب درسی صورت گرفته است.

وی گفت: برگزای مسابقات مختلف قرآنی ، برگزاری مناسبت های مذهبی در طول سال در مدارس و همچنین ، برگزاری جشن تکلیف برای دانش آموزان و وجود مواد درسی با محتوای دینی و قرآنی نشان از توجه ویژه آموزش و پرورش به مسائل مذهبی است، چنانچه در سند تحول بنیادین نیز بر امر تربیت دانش آموزان بر اساس موازین اسلامی تاکید شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار