مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی خبر داد

آغاز طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی مواد خام دامی در ماه مبارک رمضان

مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی از تشکیل و تجهیز 95 اکیپ ثابت و سیار در جهت کنترل و نظارت بهداشتی بر عرضه مواد خام دامی در ماه مبارک رمضان خبر داد .

کد مطلب: ۶۲۸۴۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از آذربایجان شرقی، امیرحسین بهداد گفت: به منظور تامین بهداشت و سلامت فرآورده های خام دامی در ماه مبارک رمضان، طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در قالب 42 اکیپ ثابت و 53 اکیپ سیار متشکل از بازرسان و مامورین اداره کل دامپزشکی در سطح استان از 5 خرداد ماه 1396 در سراسر استان اجرا می شود.

وی افزود: امسال نیز همانند سال گذشته همکاران اداره کل دامپزشکی استان، کلیه مراکز عرضه فرآورده های خام دامی از قبیل قصابی ها، مرغ فروشی ها، خودروهای ویژه حمل فرآورده های خام دامی، کشتارگاه های دام و طیور، سردخانه ها، کارگاه های فرآوری و بسته بندی فرآورده های خام دامی در تمام نقاط سطح استان تحت بازدید و نظارت ویژه قرار داده و به طور مداوم بازرسی خواهند کرد و با اجرای این طرح جلوی هرگونه تخلف بهداشتی را خواهند گرفت.

مدیر کل دامپزشکی استان گفت: همکاران این اداره کل در رمضان سال 1395 در حدود 64 تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف انسانی کشف و ضبط کرده بودند که پس از طی مراحل قانونی و اخذ مجوز از مراجع قضایی معدوم سازی و از چرخه مصرف انسانی خارج گردید.

وی در پایان از مردم خواست تا در تهیه فرآورده های خام دامی دقت بیشتری داشته باشند و حتما به تاریخ تولید بر روی بسته بندی مرغها و و تاریخ لیبل کشتارگاه ها بر روی گوشت قرمز و همچنین مهر دامپزشکی توجه نمایند و از خرید هرگونه فرآورده خام دامی فله ای از جمله گوشت چرخ کرده جداً خودداری نموده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق تلفن شماره تلفن گویای 1512 و یا شماره تلفن 34445000 اداره کل دامپزشکی استان اطلاع دهند تا برخورد قانونی و لازم با متخلفین بهداشتی صورت پذیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار