گزارش اجرای طرح کرامت در آموزش و پرورش پیربکران اصفهان

طرح کرامت یکی از طرح های اجرایی کشوری است که در دو استان اصفهان و همدان در حال اجرا می باشد.

کد مطلب: ۶۲۸۰۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از پیربکران ، طرح کرامت یکی از طرح های اجرایی کشوری است که از سال 95 به صورت پایلوت در دو استان اصفهان و همدان در شهرستان های فلاورجان و ملایر انجام شده است.

این طرح با هدف کاهش، کنترل و به حداقل رساندن آلودگی(عرضه و تقاضا) به مواد مخدر و روان گردان در کشور و محدودسازی آن در حد یک جرم استثنایی و قابل مهار توسط واحدهای انتظامی می باشد.

در این راستا اداره آموزش و پرورش منطقه پیربکران طرح های متعددی از جمله جشنواره سرود به اعتیاد نه بگو در مدارس سه دوره تحصیلی، همایش سرود به اعتیاد نه بگو با حضور 3000 نفر دانش آموز، جشنواره نوجوان سالم با هدف ترویج شیوه های زندگی سالم و پیشگیری از گرایش به رفتارهای پر خطرو مسابقات کتابخوانی و ورزشی با رویکرد به اعتیاد نه بگو را در منطقه انجام داده است.

همچنین جلساتی در خصوص آموزش ویژه والدین جهت ارتقای سطح آگاهی و بینش آنان برگزار گردید که مخاطبان این گروه را والدین سه دوره تحصیلی تشکیل می داد. در مجموع تعداد 238 جلسه و با جمعیتی بالغ بر 46470 نفر برگزار گردید و نیز طرح آموزش معلمان با تعداد 4 جلسه و با حضور 2600 نفر برگزار شده است.

از اقدامات دیگر آموزش و پرورش برگزاری جلسات آموزشی و توانمندسازی دانش آموزان با تعداد 293 جلسه و27400 نفر، اجرای طرح تقسیم کار ملی برای کنترل آسیب های اجتماعی، مدیریت عواطف و هیجان برای کاهش مفاسد اجتماعی، آموزش مهارت های اجتماعی برای کاهش اعتیاد و آموزش مهارت تاب آوری برای کاهش طلاق و طرح خودمراقبتی نیز انجام گردید.

توزیع مجلات پیشگیری نوین و برگزاری جشنواره بازی های بومی محلی از دیگر اقدامات در اجرای بهینه طرح فوق می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار