امام جمعه تبریز:

رفع بیکاری و فقر اولویت دولت باشد/از مردم آذربایجان طلب حلالیت دارم

امام جمعه تبریز با عرض تبریک به دولت دوازدهم گفت: رفع معضل بیکاری و رسیدگی به فقرا باید در اولویت برنامه‌های ‌دولت دوازدهم باشد.

کد مطلب: ۶۲۷۱۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، حضرت آیت الله محسن مجتهد شبستری، در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه تبریز با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: اگر تا به امروز نتوانستیم به حالت خوب ماه مبارک دست یابیم، سعی کنیم در ساعات آخر ماه شعبان، این حال را برای خود کسب نماییم. پیامبر اکرم فرمودند که اگر مردم اهمیت ماه مبارک رمضان را می‌دانستند، آرزو می‌کردند که همه سال رمضان بود.
وی با تاکید به توفیق درک ماه رمضان، خاطرنشان کرد: امیدواریم خداوند این ماه را آخرین ماه رمضان برای ما قرار نداده و توفیق بهترین عبادات را در این دنیا به ما عطا کند. از جمله اعمال عبادات شبانه و قرائت قرآن است که انسان را می‌تواند به بالاترین سطح ایمان برساند.
امام جمعه تبریز با اشاره به پرهیزکاری مسلمانان، تصریح کرد: با توجه به پرهیزکاری مسلمانان، خداوند در قرآن کریم فرمودند که هرجا که درخت پرهیزکاری کاشت شود، درخت خیانت را خواهد خشکاند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به حضور پر شور مردم تبریز در ۲۹ اردیبهشت در پای صندوق‌های رأی آن را نشانگر حضور مردم تبریز در صحنه های انقلاب عنوان کرد و با آرزوی موفقیت برای دولت دوازدهم، گفت: امیدواریم مسئولین برای ایرانی آباد و سالم و اقتصادی بهتر قدم برداشته و بتوانند وضعیت اقتصاد مردم را بهبود بخشند، معضل بیکاری را رفع نمایند و بیشتر به فقرا رسیدگی کنند.
امام جمعه تبریز با اشاره به نقش رسانه‌ها در انتخابات، اذعان داشت: نقش صدا و سیما تبریز بسیار مسجل بود و تمامی خبرگزاری‌هایی که در این صحنه به صورت مثبت قدم برمی‌دارند، در انتخابات ایفای نقش کردند.
وی با تاکید بر اهمیت تعیین صلاحیت کاندیداهای شورا، یادآور شد: نباید صلاحیت نمایندگان فله‌ای باشد چرا که مردم به آنها اعتماد می‌کنند.
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جنایات عربستان به مردم بی دفاع بحرین، ابراز داشت: ما نمازگزاران، دولت آمریکا و عربستان را در مورد دستگیری شیخ عیسی قاسم متهم می‌کنیم. این حرکت ناپسند بعد از هماهنگی آمریکا علیه ایران انجام گرفت و طرح مقابله با کشور سوریه از سوی این دو کشور صورت گرفت. امیدواریم هرچه سریعتر سازمان های بین المللی اقدامی تاثیرگذار در مورد شیخ عیسی قاسم و آزادی ایشان انجام دهند.
حضرت آیت الله مجتهدشبستری با طلب حلالیت و خداحافظی از نمازگزاران تبریز پس از ۲۲ سال نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امامت جمعه تبریز، گفت: بنده مدتی است که به واسطه مشکلات جسمانی از محضر مقام معظم رهبری تقاضای کناره‌گیری از مسئولیت نمایندگی ولی‌فقیه در استان و امامت جمعه شهر تبریز را داشته‌ام اما مورد اجابت ایشان واقع نمی‌شد، اما اخیراً به دلیل تشدید کسالت بنده، ایشان لطف فرموده و این تقاضا را مورد اجابت قرار دادند.
وی خطاب به مردم غیور تبریز افزود: هیچ گونه رنجیدگی از مردم استان و تبریز در میان نیست و در مدت زمان ۲۲ سال حضور در خدمت شما عزیزان اگر قصوری رخ داده است، طلب حلالیت می کنم و ان‌شاء‌الله گذشت فرمایید.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در دهه ۷۰ براساس امر مقام معظم رهبری بنده برای ۳ ماه به عنوان نماینده ایشان و خطیب جمعه به تبریز آمدم، فرمود: پس از آن خدمت ایشان رسیدم و خواسته اکثریت مردم و امر رهبری معظم انقلاب سبب شد تا مدت زمان ۳ ماه حضور بنده در استان و تبریز ۲۲ سال شود و اکنون اجازه مرخصی دادند.
رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ادامه افزود: بنده قصد داشتم علاوه بر احداث مصلای بزرگ تبریز، حوزه علمیه ثامن‌الحجج(ع) نیز به اتمام برسد اما مقدر این بوده که ما رفع زحمت نماییم و ان‌شاءالله در فرصت‌های مناسب به عنوان نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری خدمتتان خواهم رسید.
امام جمعه تبریز با اشاره به انتصاب حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم به عنوان نماینده جدید ولی فقیه در استان و امام جمعه جدید تبریز، خاطرنشان کرد: ایشان یک روحانی انقلابی بوده و مسئولیت سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی را بر عهده دارند و مقام معظم رهبری این مسئولیت را بر دوش ایشان گذشته‌اند.
حضرت آیت الله مجتهدشبستری ابراز امیدواری کرد: مردم استان و تبریز بعد از این نیز وحدت خود را حفظ کرده و قطعاً حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم عامل وحدت در استان خواهند بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار