محمد آقازاده در گفت و گو با پانا:

هنرمند می بایست عناصر زائد اثر خود را از آن بگیرد

محمد آقازاده، از پیشکسوتان روزنامه نگاری و از بنیانگزاران روزنامۀ همشهری، به تماشای نمایش «مروارید» ، اثر «قطب الدین صادقی» نشست.

کد مطلب: ۶۲۶۹۹۰
لینک کوتاه کپی شد
محمد آقازاده در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی پانا، خسیس بودن را یکی از مهم ترین ویژگی های یک هنرمند واقعی دانسته و در ادامه گفت: هنرمند باید با خساست اثر خود را به مردم بدهد.
وی در ادامه ضمن تأکید بر این امر که هنرمند می بایست عناصر زائد اثر خود را از آن بگیرد و آن را به یک مینیاتور تبدیل کند، افزود: این امر بسیار زیبا در نمایش مروارید اتفاق افتاده بود و در موجز ترین صورت بیان اجتماعی و تاریخی را چکیده و بیان کرده بود.
آقازاده در همین راستا با اشاره به این امر که مروارید بازی قدرت و ثروت است، اظهار داشت: در «مروارید» قدرت به خاطر ثروت و ثروت نیز به خاطر خوش گذرانی و لذت به کار گرفته می شود.
این روزنامه نگار پیشکسوت با اشاره به این که همان قدرتی که در لیرشاه دیده می شود، اینجا فشرده تر و موجز تر به کار گرفته شده است، ادامه داد: این امر در سال های اخیر در آثار نمایشی بسیار کمیاب بوده است.
وی نگاه مینیاتوری را که «قطب الدین صادقی» به «مروارید» داشته است، مهم ترین ویژگی این اثر برشمرده و ضمن ابراز خرسندی از این امر که جا به جایی دو نقش مرکزی خان به دقت صورت گرفته است، تصریح کرد: بیان بسیار زیبای مروارید در ذهن مخاطب می ماند.
آقازاده، در پایان گفت: زمانی که شهر در آرامش است و طوفانی به سراغ شهر می آید، همه چیز را در درون شهر به هم می ریزد و بر همین اساس باید بگویم «مروارید» حس طوفانی در مخاطب ایجاد می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار