بخشداربخش تازه تاسیس قلعه نو شهرستان ری معرفی شد

خبرگزاری پانا: 'منصور ملك آبادی' به عنوان اولین بخشداربخش تازه تاسیس قلعه نو از توابع شهرستان ری معرفی شد.

کد مطلب: ۶۲۶۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی استانداری تهران، در مراسمی به این مناسبت 'امیرحسین باقرنژاد' معاون استاندار تهران و فرماندار ری گفت: یكی از وظایف مهم و اصلی حكومت ها تامین امنیت جامعه و مردم است.

وی گفت: حفاظت و صیانت از مال و ناموس مردم از وظایف مهم دولت ها است و ایجاد احساس امنیت نیز در جامعه اثرات فراوانی دارد.

باقرنژاد افزود: ایجاد بخشداری ها نیز در كشور با همین هدف است.

وی اظهار كرد: به همین دلیل مدیریت ها به واحدهای سیاسی كوچك تر اما تخصصی تر تبدیل می شود و تبدیل دهستان قلعه نو به بخش از خواسته های چندین ساله مردم منطقه و شوراهای اسلامی روستاها بود.

بخشدار كهریزك نیز در این مراسم گفت: بعد از گذشت حدود 10 سال پیگیری همه جانبه سرانجام دهستان قلعه نو به بخش تبدیل شد و امیدواریم كه برای این منطقه و مردم مومن آن منشا خیر و بركت باشد.

سید 'همایون عباسی' افزود: با تشكیل بخش قلعه نو، ادارات خدمات رسان در این منطقه مستقر خواهند شد و مردم دیگر نیازی نیست برای انجام امور اداری خود به شهرری و یا كهریزك مراجعه كنند.

وی همچنین با اشاره به افتتاح 110 طرح با اعتبار 300 میلیارد ریال در بخش كهریزك در هفته دولت گفت: بعد از پیگیری انجام شده از استانداری تهران اعتبارات بسیار خوب دیگری برای دهیاریهای این بخش تخصیص یافته كه در قالب 70 طرح در سال 92 به بهره برداری خواهد رسید.

عباسی یادآور شد: ساخت سه استخر نیز در روستاهای قمصر، فیروزآباد و قلعه نو در حال اجرا است كه در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

دهستان قلعه نو از توابع بخشداری كهریزك شهرستان ری در اواسط سال جاری با تصویب هیات وزیران به بخش تبدیل شد.

در این تصویب نامه آمده است: با تصویب كمیسیون ذیل اصل 138 قانون اساسی یك بخش و یك دهستان جدید در شهرستان ری ایجاد شود.

مصوبه كمیسیون ذیربط، مبنی بر ایجاد دهستان چاله طرخان و بخش قلعه نو در تابعیت شهرستان ری، از سوی سید صولت مرتضوی به استاندار تهران ابلاغ شده است.

در این ابلاغیه از استاندار تهران خواسته شده تا با توجه به قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات كشوری وآیین نامه اجرایی آن، اقدام لازم مبنی بر ایجاد دهستان چاله طرخان و بخش قلعه نو در تابعیت شهرستان ری انجام شود.

بر این اساس 12 روستای فیروزآباد، ده خیر، نجم آباد، عشق آباد، چال طرخان، قلعه نو، زمان آباد، قمی آباد، طالب آباد، كریم آباد،گل تپه ومقیم آباد ازكهریزك جدا وبخش جدید قلعه نو را بعنوان پنجمین بخش شهرستان ری، به همراه بخشداری های كهریزك، فشافویه، مركزی و خاوران تشكیل می دهد.

بخش قلعه هم اكنون دارای 40 هزار جمعیت است كه در 20 كیلومتری جنوب ری و در مسیر جاده ورامین قرار دارد و یكی از مناطق عمده كشاورزی به خصوص در تولید گندم و جو است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار