محمود افشاردوست در گفت و گو با پانا:

پیشرفت والیبال بانوان به کندی صورت می گیرد/ قهرمانی در باکو سخت بود

دبیر فدراسیون والیبال گفت: به احتمال زیاد تکلیف سرمربی تیم بانوان بعد از مسابقات جام باشگاه های آسیا می شود.

کد مطلب: ۶۲۵۶۵۸
لینک کوتاه کپی شد

محمود افشاردوست دبیر فدراسیون والیبال در گفت و گو با خبرنگار پانا درباره قهرمانی تیم جوانان والیبال در بازی های کشورهای اسلامی گفت: تیم ملی جوانان با مربیگری عطایی در باکو شگفتی ساز شدند و توانستند با پیروزی برابر آذربایجان به عنوان قهرمانی برسند.

وی ادامه داد: این تیم کار فوق العاده سختی داشت چرا که بازیکنان با حریفانی به میدان رفتند که همگی در تیم بزرگسالان بودند و ما با تیم جوانان به این مسابقات اعزام شدیم. تیم بزرگسالان در حال آماده سازی خود برای لیگ جهانی است که خردادماه برگزار می شود و با توجه به اینکه تیم جوانان مسابقات جهانی را پیش رو داشتند بهترین فرصت برای کسب آمادگی حضور در مسابقات باکو بود اما به طبع بازی با حریفانی که همه در رده سنی بزرگسالان هستند کار سختی است وخوشبختانه به خوبی از پس آن درآمدند.

دبیر فدراسیون گفت: بازی آخر ملی پوشان با تیم آذربایجان بود و طبیعی است که آنها همه تلاششان را می کردند که مدال را در خانه خود نگه دارند و از همین روی فشار بر روی تیم آوردند اما از پس بازیکنان جوان و تازه نفس ایران برنیامدند و شکست خوردند.

افشاردوست همچنین در پاسخ به وضعیت تیم ملی بانوان و انتخاب مربی برای آنها عنوان کرد: هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده ایم البته با داورزنی جلسه ای در این مورد داشته ایم اما هنوز به نتیجه نرسیدیم. مایدا چیچیچ سرمربی تیم ملی والیبال بانوان برای کمک به تیم‌های پایه به ایران آمده بود در اسفندماه قراردادش با فدراسیون به اتمام رسید.

وی در پاسخ به اینکه وضعیت تیم به چه صورت است، خاطرنشان کرد: تیم بدون تمرین نیست. برخی از ملی پوشان ما در اختیار تیم بانک سرمایه هستند و با توجه به اینکه مسابقات جام باشگاه آسیایی در خردادماه است آنها در حال تمرین هستند و از آمادگی به دور نیستند حدوداد 10 ملی پوش در خدمت تیم سرمایه و در حال تمرین هستند. به احتمال زیاد تکلیف سرمربی تیم بانوان بعد از مسابقات جام باشگاه های آسیا می شود.

دبیر فدراسیون در پاسخ به اینکه گزینه های مورد نظر چه کسانی هستند، اظهار کرد: چند مربی را مدنظر قرار داده ایم اما فعلا نمی توانم در مورد آنها صحبتی داشته باشم چرا که فدراسیون در ابتدا باید تکلیف نایب رئیس بانوان را مشخص کند و بعد در مورد مربی تصمیم گیری کند.

وی همچنین در پایان به کسب عنوان هشتمی تیم‌ ‌ملی والیبال زیر ۲۳ سال پرداخت و گفت:پیشرفت در والیبال بانوان به کندی صورت می گیرد. ما برای این نسل باید مربی خارجی اردوی تدارکاتی برگزار کنیم تا بتوانند در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشند. اگر دقت کنید در مورد تیم مردان هم کار به همین صورت پیش رفت آنها برای رسیدن به جایگاه فعلی شان یک پروسه 10 ساله را طی کردند بنابراین در مورد بانوان هم کسب این نتایج طبیعی است اما به مرور زمان و با حضور در میادین مختلف بین المللی تجربه آنها بالا می رود و می توانند از این عناوین هشتمی و هفتمی که همیشه به آن بسنده می کنند خارج شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار