در این گفت و گو یو سی مس را بهتر می شناسیم;

یو سی مس فقط محاسبات ذهنی ریاضی نیست/ فعالسازی دو نیمکره چپ و راست مغز

مدیر آموزشگاه اندیشه خلاق در استان آذربایجان شرقی گفت: یو سی مس فقط محاسبات ذهنی ریاضی نیست، یو سی مس برقراری تعادل بین دو نیمکره مغز را آموزش می دهد و در واقع روش یادگیری در یو سی مس با فعالسازی دو نیمکره چپ و راست مغز به صورت همزمان می باشد .

کد مطلب: ۶۲۲۷۶۲
لینک کوتاه کپی شد

مهران زینالی در گفت و گو با خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی در خصوص یو سی مس گفت: یک سیستم آموزشی بین المللی توسعه ذهن کودکان می باشد که در آن ابتدا ریاضیات با استفاده از چرتکه (چرتکه ژاپنی) به دانش آموزان آموزش داده می شود، با آموزش ریاضی با استفاده از چرتکه ریاضیات به صورت عینی و عملی به دانش آموزان آموزش داده شده و درنتیجه کودکان مفاهیم پایه ریاضیات را بسیار آسان و جذاب فرا می گیرند.

نماینده ی انحصاری UCmas در آذربایجان شرقی ادامه داد: همزمان با آموزش ریاضیات چرتکه ای ، با تمرین های مخصوصی، چرتکه در ذهن دانش آموزان تصویر سازی گردیده و به تدریج دانش آموزان قادر می ­ گردند تا محاسبات را به طور ذهنی (با استفاده از چرتکه مجازی) انجام دهند.

وی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان 5 تا 13 ساله درآکادمی یوسی مس قادر خواهند بود محاسبات پیچیده ریاضی مثل جمع ­ ، تفریق ­ ، ضرب ­ ، تقسیم و حتی جذر و توان را ابتدا بر روی چرتکه و سپس به صورت ذهنی در کسری از ثانیه انجام دهند، افزود: یو سی مس فقط محاسبات ذهنی ریاضی نیست ­ ، یو سی مس برقراری تعادل بین دو نیمکره مغز را آموزش می دهد و در واقع روش یادگیری در یو سی مس با فعالسازی دو نیمکره چپ و راست مغز به صورت همزمان می باشد .

زینالی با اذعان بر اینکه در این آکادمی افراد علاوه بر ریاضیات در سایر خصوصیات شخصیتی و رفتاری رشد خواهند کرد، گفت: این افراد سرعت عمل، دقت و تمرکز را یاد می ­ گیرند و توانایی حل مواجهه با مسایل و مشکلات ، مدیریت بحران و تصمیم گیریهای کلان را آموزش می بیبنند . این افراد با این تواناییهای ذهنی قطعا مدیران و راهبران فردا خواهند بود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا و به چه دلایلی کلاس های UCMAS را برای دانش آموزان توصیه می کنید و چرا کودکان به این کلاس ها نیاز دارند، ابراز داشت: یو سی مس با ریاضیات چرتکه ای درک واضح و منطقی از سیستم اعداد و مفاهیم محاسباتی ریاضی را برای دانش آموزان فراهم آورده و به دلیل عینی بودن روش آموزشی، دانش آموزان مفاهیم ریاضی را به صورت عملی، جذاب و آسان فرا می گیرند.

مدیر آموزشگاه اندیشه خلاق اتفاق اصلی و محوری در این آموزش ها را که مفهوم عدد تبدیل به تصویر می شود را اینگونه توضیح داد: به این ترتیب که مهره ها و موقعیت آنها در چارچوب چرتکه تعیین کننده عدد هستند و این موضوع با استفاده از فلش کارت های موجود بیشتر تقویت می شود. لذا در محاسبات علاوه برنیمکره چپ(در روش های مرسوم محاسبات فقط نیمکره چپ به کار گرفته می شود) نیمکره راست نیز درگیر میگردد. به عبارت دیگر سیناپس های متعددی در هر دو نیمکره به طور همزمان فعال و تقویت می شوند و این یعنی استفاده بیشتر از پتانسیل مغز.

زینالی افزود: یو سی مس با چرتکه ذهنی حافظه تصویری کودکان را تقویت می کند و تمرینات سرعتی موجب افزایش سرعت و عکس العمل دانش آموزان می گردد. تمرینات شنیداری UCMAS موجب تقویت توجه و تمرکز دانش آموزان می گردد. استفاده از چرتکه زمینه هماهنگی بیشتر بین سیستم های عصبی مرتبط با چشم، گوش و انگشتان را فراهم می آورد. آموزش و تمرینات مداوم UCMAS (ریاضیات چرتکه ای و ذهنی) موجب تحریک رشد ارتباطات عصبی گردیده و در نتیجه موجب افزایش توانمدی های ذهنی کودکان می گردد.

وی تصریح کرد: به طور خلاصه می توان گفت، که برنامه محاسبات ذهنی UCMAS توسعه و رشد تمامی قسمت های ذهن کودک را بهبود بخشیده و مهارت های اساسی شناختی همچون تمرکز، خلاقیت، حل مساله، حافظه دیداری، مهارت های شنیداری و ... را ارتقا می بخشد.

مدیر اموزشگاه اندیشه خلاق با معرفی نمایندگی رسمی و حقوقی UCMAS IRAN در استان آذربایجان شرقی در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه چگونه می توانیم از معتبر بودن مراکز آموزشی UCMAS اطمینان حاصل کنیم، گفت: بر اساس نامه شماره 310/ 66857/ 1800 اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی آموزشگاه علمی آزاد ابتدایی اندیشه خلاق به مدیریت مهران زینالی، نماینده حقوقی و رسمی موسسه نو اندیشان پرتو راه ابریشم (UCMAS IRAN) در استان آذربایجان شرقی و مسئول برگزاری کلیه کلاس ­ های UCMAS در استان می باشد.

وی ضمن ابراز تاسف نسبت به اینکه در سال های اخیر و به دلیل موفقیت موسسه UCMAS IRAN در استان ، برخی افراد سودجو با استفاده از نام موسسه و یا با عباراتی همچون چرتکه، یو سی مس ایرانی و یا عناوینی شبیه به یو سی مس بصورت غیر قانونی و تقلبی اقدام به برگزاری کلاس هایی نموده و مشکلات عمده آموزشی و روحی برای دانش آموزان و خانواده های محترم ایجاد نموده ­ اند، تاکید کرد: خانواده ها، قبل از ثبت نام فرزندانشان ازاعتبار مراکز به روش های مختلف می توانند اطمینان حاصل کنند.

زینالی با اشاره به اینکه لیست کلیه مراکز آموزشی اصلی تبریز و شهرستان های استان آذربایجان شرقی در سایت WWW.UCMAS-AZ.IR ، قسمت مراکز آموزشی مو جود می باشد، گفت: برای اطمینان از اینکه کلاس های برگزاری شده در مهدکودک و یا دبستان فرزند شما تحت نظارت موسسه UCMAS می باشد، می توانید با شماره تلفن های 36578925 ، 36578105، 36578878، 09146139166 ، 09142209302تماس حاص فرمایید.

وی در گزارشی از موفقت دانش آموزان استان، در مسابقات کشوری و جهانی ucmas توضیح داد:همه ساله به منظور ارزیابی توانمندی های فراگیران، ایجاد انگیزه و شور نشاط در بین فراگیران، نمایش توانمندی های دانش آموزان و کشف استعداد­های ذهنی برتر مسابقات حساب چرتکه­ای و ذهنی UCMAS در مراحل استانی، کشوری و بین المللی برگزار می­گردد که دانش­آموزان استان در چهار دوره اخیر مسابقات کشوری و جهانی موفقیت های قابل توجهی کسب نموده­اند.

مدیر نماینده انحصاری استان ادامه داد: در آخرین دوره مسابقات جهانی (بیست و یکمین دوره مسابقات جهانی حساب ذهنی UCMAS ، دبی 2016)، دانش آموزان استان آذربایجان شرقی با کسب یک مقام قهرمانی، هشت مقام اول، یک مقام دوم و یک مقام سومی، افتخاری دیگر برای کشور جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آوردند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار