مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش:

تحرک دانش آموزان یکی از اهداف برنامه سفیران سلامت است

مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش در همایش سفیران سلامت گفت: باید فضا برای تحرک و ورزش دانش آموزان فراهم گردد.

کد مطلب: ۶۲۱۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، حسن ضیاء الدینی پیش از ظهر امروز (20 اردیبهشت) در مراسم اختتامیه جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، بیان کرد: یکی از اهداف دولت در حوزه سلامت بوده و این موضوع همواره پیگیری شده تا سلامت جامعه تأمین شود.
وی ادامه داد: آموزش همسالان به هم تأثیر فراوان دارد و در دنیا هم به این مقوله بسیار توجه می شود و در کشور ما هم با این رویکرد برنامه هایی در مدارس در حوزه سلامت اجرا می شود.
مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: امروز در جامعه دیگر بحث بیماری ها واگیر مطرح نیست بلکه موضوع بیماری های غیرواگیر نظیر دیابت، قلبی عروقی و غیره است که عواملی همانند چاقی در بروز این بیماری ها موثر است.
وی با اشاره به وجود کم تحرکی در بین دانش آموزان عنوان کرد: 80 درصد دانش آموزان تحرک لازم را ندارند و ورزش نمی کنند، به طوری که از هر 10 نفر پنج نفر چاق هستند بنابراین باید در جامعه بحث ورزش را آموزش دهیم و این موضوع مورد توجه جدی قرار گیرد.
ضیاء الدینی اعلام کرد: از دیگر عوامل بیماری ها مصرف فست فودها است که از عوامل چاقی است و یکی از عللی که موجب شده تا چربی خون بالا را در جامعه داشته باشیم مصرف غذاهای آماده و فست فودها است.
وی خطاب به دانش آموزان تصریح کرد: کسی که سفیر سلامت می شود باید مسائل مربوط به حوزه سلامت را رعایت کند و شما دانش آموزان که مدال سفیران سلامت را دارید باید الگوی دیگران باشید و اول از همه مسائل مربوط به این حوزه را مدنظر قرار دهید.
مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: متأسفانه در کشور ما فشار خون بالا یکی از بیماری ها است که علت آن مصرف بالای نمک است به طوری که اگر باید پنج گرم نمک مصرف کنیم این رقم 10 گرم است بنابراین همه ما باید این نکات را مورد توجه قرار دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار