مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

کلاس‌های چند پایه در مدارس عشایری نیازمند توجه ویژه مدیران است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در حال حاضر ۵ هزار و 311 دانش آموز در 96 مدرسه عشایری استان تحصیل می کنند که کلاس‌های چند پایه در این مدارس نیازمند توجه ویژه مدیران است.

کد مطلب: ۶۲۰۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، سالار قاسمی با اشاره به برگزاري چهارمین جشنواره توانمندی مدارس عشایری استان اشاره و اظهاركرد: کلاس ‌های آموزشی و روش‌های تدریس فعال در کلاس‌ های چند پایه عشایری، نمایشگاه آثار دانش ‌آموزان عشایری و همچنین نمایش زندگی سنتی عشایر به همراه بازی ‌های بومی و‌ محلی از جمله برنامه های اين جشنواره است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: با توجه به اینکه مردمان خون‌گرم عشایر زندگی خاصی داشته و همواره در حال کوچ هستند، لذا این امر تا حدودی موجب ترک تحصیل فرزندان آن‌ ها می‌شود، البته باید با آموزش خانواده‌‌ های عشایری از ترک تحصیل دانش‌آموزان آنها جلوگیری کرد و بستر لازم برای تحصیل دانش‌‌آموزان عشایری فراهم شود.

وي بیان کرد: کلاس‌های چند پایه در مدارس عشایری نیازمند توجه ویژه مدیران و مسئولان است، باید بستر شکوفایی استعداد این دانش‌آموزان فراهم شود.

قاسمی با بيان اين كه در حال حاضر ۵ هزار و 311 نفر دانش آموز در مدارس عشایری استان تحصیل می کنند، تصریح کرد: در استان قزوین در چهار منطقه شامل الموت غربی، بویین زهرا، طارم سفلی و ناحیه یک قزوین مدارس عشایری فعال هستند و بیش از 96 مدرسه عشایری در این مناطق دایر شده است.

گفتنی است؛ چهارمین جشنواره توانمندی مدارس عشایری استان قزوین روز چهارشنبه 20 اردیبهشت ماه در روستای کوگیر از منطقه طارم سفلی با حضور مسئولان کشوری، استانی، شهری و مدارس فعال در مناطق عشایری برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار