پیشنهاد کتابخانه ای

روزنامه نگاری در عمل؛ چگونه خبر بنویسیم

خبرگزاری پانا: کتاب های روزنامه نگاری و خبرنویسی برای علاقمندان و خبرنگاران آماتور و نیمه حرفه ای در بازرا نشر کم نیست؛ اما کتاب حاضر دارای ویژگی های خاصی است: اول آن که سعی دارد به همه ی عرصه های رسانه سَرک بکشد_ از خبرنویسی رادیویی و تلویزیونی تا روزنامه نگاری آنلاین_. و دوم آنکه در مهارت آموزی روزنامه نگاری شیوه ای کاربردی انتخاب کرده است

کد مطلب: ۶۲۰۹۳۱
لینک کوتاه کپی شد

انتشارات همشهری از "هلن سیسونز"، "روزنامه نگاری در عمل ؛ چگونه خبر بنویسیم" را با ترجمه "محمد تقی زاده مطلق" منتشر کرده است. این کتاب اساسا توجهش معطوف به روزنامه نگاران است. در ابتدا روزنامه نگار را معرفی کرده و ویژگی های یک روزنامه نگار خوب را ذکر می کند: از مردم گرا و خلاق بودن تا دارا بودن شم خبری و کنجکاوی و توانایی نوشتن و چندین صفت و ویژگی دیگر.

در ادامه خبر و ویژگی های آن و تفاوت رویداد و خبر را تشریح کرده است و سپس به سراغ شیوه ارائه خبر رفته است و نگارش خوب را توضیح داده و آنگاه به تنظیم ساختار خبر پرداخته است از لید تا پرسش های خبر و نحوه نگارش مطلوب آنها.

در بخش بعدی خبر نویسی برای پخش از رادیو و تلویزیون و خصوصیات این نوع از خبرنویسی با توجه به مخاطبان آن تشریح شده است.

بخش ششم ، روزنامه نگاری آنلاین است؛ با تشریح آنلاین نویسی و نوع مخاطبان این نوع روزنامه نگاری تا شیوه گزینش اطلاعات و اخبار و گردآوری آن با مصاحبه اثر بخش، بخشی دیگر از کتاب است که با انواع مصاحبه و شروع به آمادگی های لازم برای هر کدام و نیز ویژگی های مصاحبه تلویزیونی و رادیویی خاتمه پیدا کرده است.

بخش های بعدی کتاب ، تهیه خبر از دولت محلی و تهیه خبر از دادگاه ها است.

بخش پایانی نیز به بحث مهم اخلاقیات در روزنامه نگاری پرداخته است.

خلاصه آنکه، اگر بدنبال کتابی هستید که از هر مهارت روزنامه نگاری حرفی زده باشد این کتاب پیشنهاد ماست. گرچه صفحه ارایی خوبی ندارد؛ ولی در هر حال یک کتاب کاربردی است .

چاپ اول روزنامه نگاری در عمل در سال 89 بوده است و برای خرید آن به انتشارات همشهری سری بزنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار