میرزاده:

فرهنگیان مطالبات خود را از طریق ارتباط مداوم با نمایندگان پیگیری کنند

نماینده مجلس شورای اسلامی در همایش بزرگداشت هفته معلم در تبریز گفت: ارتباط با نماینده مجلس، گفتمان و پیگیری مطالبات فرهنگیان تحقق آن را قطعی کرده و تسریع می بخشد.

کد مطلب: ۶۲۰۸۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، میرحمایت میرزاده در مراسم هفته معلم آذربایجان شرقی در تالار معلم تبریز با قرائت شعر در وصف معلم و گرامیداشت یاد معلم و استاد شهید مطهری، گفت: گفتمان های حضوری در پیگیری دغدغه های معلمان اثرگذار است.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار اخیر معلمان با مقام معظم رهبری متذکر شد: تاکید ایشان بر دانشگاه فرهنگیان بود و تاکید داشتند که معلمان از کانال دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش شوند و خارج از چارچوب دوره وارد سیستم نشوند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در ادامه سخنانشان بر تقویت هنرستان ها تاکید داشتتند و با انتقاد از دانشگاه محور شدن دوره های ابتدایی، متذکر شدند که سند تحول بنیادین باید هرچه سریع عملیاتی شود.

میرزاده با اشاره به دو کار بزرگ مجلس که در دستور کار 10 ماه گذشته قرار دارد، تصریح کرد: یکی از مسائل برنامه ششم توسعه و دیگری بودجه سال 96 است.

نماینده گرمی در مجلس دهم ابراز داشت: مطالبات فرهنگیان با توصیف مقام معلم و شعر و مقاله قابل حل نخواهد بود و آموزش و پرورش می تواند از طریق خیرین خدمات اموزشی بخشی از مشکلات را حل کند و ارتباط با نماینده مجلس و گفتمان و پیگیری مطالبات تحقق این امر را تسریع می بخشد.

عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه بحث سند تحول اجرایی کردن اعتبار لازم می خواهد، خاطر نشان شد: توسعه سفرهای علمی، جذب معلم از طریق فرهنگیان، بیش از سه میلیارد ریال و اولویت برای آموزش و پرورش رشته های معارف بودن و تصویه بدهی آموزش و پرورش به صورت ماهانه که تا اخر سال انباشته نشود بخشی از مسائل است که در مجلس دهم بررسی می شود.

میرزاده افزود:دولت برای سرانه دانش آموزان 194میلیارد تومان آورده بود که در مجلس به رقم 244 میلیارد تومان افزایش دادیم همچنین رفاه دانش اموزان و مراکز تفریحی 74 میلیارد تومان بود که در مجلس به 105 میلیارد تومان افزایش یافت و در تربیت بدنی و سلامت 110 میلیارد تومان بود که 115 تومان تصویب شد و برای دانش آموزان مراکز محروم 94 میلیارد تومان آورده شد بود که 114 میلیارد تومان تبدیل شد.

وی با بیان اینکه رقم مسائل فرهنگی و پرورشی 163 میلیارد تومان بود که 173 میلیارد تومان و دانشگاه فرهنگیان 287 میلیارد تومان بود که به رقم 294 میلیارد تومان افزایش یافت.

نماینده مجلس شورای اسلامی به صندوق ذخیره فرهنگیان که در آن سهم دولت پرداخت نمی شد اشاره کرد و گفت: دولت موظف است تمامی حقوق ضایع شده فرهنگیان از این صندوق را در زمان بازنشستگی پرداخت کند که در این مجلس این سهم که به مدت 5 سال برای دولت پرداخت نمی شد گنجانده شده و پرداخت شد.

میرزاده با بیان اینکه بخشی از مشکلات در داخل آموزش و پرورش قابل حل است، ادامه داد: با همین امکانات موجود و کم با حذف هزینه های زائد نیز می توان بهترین مراکز رفاهی در شان معلمان ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه سه گام اساسی برای ایجاد تحول در آموزش و پرروش باید برداشته شود، گفت: یکی از این گام ها صفر کردن بدهی دولت به فرهنگیان، ارتباط موثر و مداوم با نمایندگان مجلس و روسای برنامه و بودجه و تعلق تمامی پرداختی های رفاهی بر اساس قانون هماهنگ پرداخت به معلمان مانند کارمندان دیگر دولت و گام سوم ایجاد شرایطی برای اینکه خطای معلمان کم شود چرا که این خطا در صورت ایجاد با هیچ بودجه ای قابل جبران نخواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار