رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

720 فرصت شغلی جدید در استان اردبیل ایجاد می‌ شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال 720 فرصت شغلی جدید از طریق راه اندازی صنایع تبدیلی سیب زمینی در استان ایجاد می شود.

کد مطلب: ۶۲۰۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ، عدیل سروی افزود: کمبود صنایع تبدیلی در استان مشکلاتی را برای محصولات تولیدی استان بوجود آورده بود که در دولت تدبیر و امید به رفع این مشکل توجه جدی شده است .
وی ایجاد ارزش‌افزوده در محصولات کشاورزی را منوط به راه‌اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی دانست و گفت: طرح توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی با هدف جلوگیری از خام فروشی در استان در حال پیگیری و اجراست .
سروی با اشاره به اینکه اردبیل از استان های برتر در تولید سیب زمینی است و گفت: در حال حاضر 800 هزار تن سیب‌زمینی در استان اردبیل تولید می‌شود که علاوه بر تامین نیازمندی های استان به کشورهای همسایه صادر می شود .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از احداث 17 سردخانه جدید خبرداد و گفت: به منظور نگهداری و انبار سیب زمنیی بزودی این سردخانه ها در این استان راه اندازی می شود .
سروی از افزایش سطح زیر کشت محصولات باغی در استان خبر داد و گفت: در راستای تغییر الگوی کشت محصولات با نیاز آبی کمتر و تولید بهینه و پایدار در سه سال گذشته سطح زیر کشت محصولات باغی استان اردبیل از 38 هزار هکتار به 40 هزار هکتار افزایش یافته است .
وی افزود: یکی از اهداف مهمی که در برنامه تغییر الگوی کشت دنبال شده افزایش سطح زیر کشت و توسعه محصول زعفران با ارزش اقتصادی بالا و کارآفرینی بود که در همین راستا سال گذشته بیش از 89 تن پیاز زعفران در بین زارعان توزیع شد و سطح زیر کشت زعفران در استان به 51 هکتار رسید .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین از توسعه باغات پسته در استان خبر داد و گفت: 70 هزار اصله نهال پسته یارانه‌دار در بین متقاضیان توزیع شده و سطح زیر کشت این محصول در استان ئبه 210 هکتار رسیده است .
گفتنی است:استان اردبیل دارای 225 هزار هکتار اراضی آبی ، 515 هزار هکتار اراضی دیم و 38 هزار هکتار اراضی باغی است که سالانه بیش 4.5 میلیون تن انواع محصولات زراعی ، باغی و دامی را تولید می کند .
تنوع اقلیمی ، وجود کشت و صنعت ها ، دشت های حاصلخیز ، 120 هزار بهره بردار ، 4.2 میلیون واحد دامی ، عشایر ایل سون ، سدهای ذخیره آب ، تولید چهار درصد از محصولات کشاورزی کشور ، نقش 28 درصد بخش کشاورزی در تولید ناخالص و نقش 38 درصدی بخش کشاورزی در جمعیت شاغل استان از جمله قابلیت های مهم کشاورزی استان اردبیل است .
استان اردبیل در تولید بسیاری از ارقام از جمله رتبه اول تولید عدس ، رتبه اول تولید کلزا ، رتبه دوم تولید سیب زمینی ، رتبه سوم تولید عسل ، رتبه پنجم تولید چغندر قند ، رتبه هفتم تولید حبوبات و رتبه هفتم تولید گندم و جو را دارد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار