رییس اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی به پانا خبر داد:

آزمون درس تربیت بدنی 5 هزار دانش آموز پایه نهم هماهنگ برگزار مي شود

رییس اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از آغاز آزمون هماهنگ و متمرکز درس تربیت بدنی پایه نهم به صورت پایلوت در ناحیه 4 تبر یز خبر داد.

کد مطلب: ۶۲۰۵۱۵
لینک کوتاه کپی شد
مرتضی احمدزاده در گفت و گو با خبرنگار پانا در خصوص این آزمون می گوید: این برنامه به صورت کشوری و آزمایشی در 4 استان آذربایجان شرقی، همدان، سیستان و بلوچستان و کرمان برگزار می شود که در صورت تصویب شدن در شورای عالی آموزش و پرورش این طرح در پایان تمامی دوره های تحصیلی دوره اول و دوم ابتدایی و همچنین دوره اول و دوم متوسطه برگزار می شود.

وی با اشاره به اهمیت ورزش در تامین سلامت جسمی و روحی دانش آموزان ادامه می دهد: آزمون متمرکز و هماهنگ درس تربیت بدنی به صورت پایلوت برای 5 هزار دانش آموز دختر و پسر پایه نهم در سالن های ذوالفقار در ولیعصر جنوبی، خدیجه کبری و آزادگان درگلشهر، امام سجاد در 17 شهریور و سالار شهیدان به مدت 5 روز در حال برگزاری است.

رییس اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی آموزش و پرورش استان، کشش بارفیکس، انعطاف پذیری، دراز و نشست، آزمون هندبال، دوی540 متر و سنجش ساختار قامتی دانش آموزان را مواد آزمون عنوان کرد.

کیفیت بخشی ساعات درس تربیت بدنی و ارزیابی درس تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی دانش آموزان و تسری این برنامه به تمامی دانش آموزان کشور از اهم اهداف این طرح است.

پیش از این نیز مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش از پیگیری برای تصویب طرح برگزاری آزمون هماهنگ درس تربیت بدنی در پایه‌های سوم، ششم، نهم و دوازدهم خبر داده بود.

حسین بابوی معتقد بود که باید فضای مدرسه آنقدر جذاب باشد تا این فضا باعث علاقه‌مندی دانش‌آموز شود تا مدرسه به مکانی واقعاً آموزشی و تربیتی تبدیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار