استاندار هرمزگان در همایش بین المللی خلیج فارس:

خلیج فارس خلیج دوستی و صلح میان همسایگان است

خبرگزاری پانا : استاندار هرمزگان در همایش بین المللی خلیج فارس گفت: خلیج فارس خلیج دوستی و صلح میان همسایگان است و تلاش ما بر مبنای ایجاد رابطه برادرانه، ایمانی و انسانی با آنهاست.

کد مطلب: ۶۲۰۴۷
لینک کوتاه کپی شد


به گزارش خبرگزاری پانا٬ ابراهیم عزیزی در بیست و یكمین همایش بین المللی خلیج فارس گفت: امروز خوشحالیم که در آستانه تحول بزرگ عمرانی در استان هرمزگان میزبان بیست و یكمین کنفرانس بین المللی خلیج فارس هستیم.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: خلیج فارس قله بزرگ تفکر و اندیشه ای است که همسان با تاریخ و قدمت تمدن بشریت همواره می درخشیده و از درخشش آن، جهانیان بهره مند می شوند.

وی از خلیج فارس به عنوان خلیج صلح، دوستی، عدالت، برابری و پایمردی یادکرد و عنوان نمود: خلیج فارس فراتر از یک جغرافیا، مرز و منطقه، جایگاهی رفیع و همسان با فطرت بشریت است که در طول تاریخ نقطه امید و منظر دید آزادی خواهان بوده و تا ابد می ماند.

عزیزی بیان کرد: خلیج فارس، خلیج عشق و انسانیت و ایستادگی است که آغازگر تمدن بیداری برای تمام جهانیان است.

وی اتفاقات مادی را اساس و مبنای تمام تمدن های پایان پذیر دانست و با بیان اینکه خلیج فارس فراتر از یک منطقه، پایگاهی برای تکامل بشریت است، متذکر شد: خلیج فارس آموزگار مردمان جهان برای حرکت به سمت کمال است.

استاندار هرمزگان همچنین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه خلیج فارس پایگاه اسلام است، بیان کرد: پایگاه اسلام یعنی پایگاهی که در قلب تمام مردمان جایگاه رفیعی دارد و پیام توحید و یکتا پرستی به همگان تعلیم می دهد.

وی گفت: پایگاه اسلام پایگاهی برای وحدت، صلح و حرکت به سمت مسیر صراط المستقیم است و در این راستا بشریت نجات پیدا نمی کند مگر با گام برداشتن در این مسیر.

عزیزی خلیج فارس را ظرفیت جغرافیایی ملتی دانست که نماد اسلام، ارزش های الهی و بشریت هستند.

وی با بیان اینکه خلیج فارس یک نام نیست که ساده اندیشان می خواهند با جعل نام آن، این پایگاه عظیم را به باد فراموشی بسپارند، تصریح کرد: خلیج فارس هویت تمام بشریت است که از ابتدای تاریخ تا به امروز با عنایات الهی و حضرت ولیعصر به جا مانده و تا ابد نیز باقی خواهد ماند.

عزیزی با بیان اینکه خلیج فارس حریم امن صلح و دوستی است، افزود: مخالفان نه از این جغرافیا بلکه از مکتب صلح و دوستی بیم دارند و تلاش می کنند با توطئه و تهاجم های مختلف از خود چهره ای نشان دهند که حامی صلح باشد غافل از اینکه خلیج تا ابد فارس و مردمان پاسدارش تا روز نجات بشریت، حافظ صلح، امنیت و وحدت خلیج همیشگی فارس خواهند بود.

عزیزی در ادامه با اشاره به برگزاری بیست و یکمین کنفرانس بین المللی خلیج فارس اعلام کرد: امروز در حالی در همایش خلیج فارس در حاشیه سواحل نیلگون آن با حضور پژوهشگران فرهیخته و عالم گرد هم آمده ایم که به برکت نظام مقدس اسلامی، خلیج فارس و مردمان این دیار در قله استقلال و آزادی قرار دارند و دشمنان دریافته اند که هیچ تهاجمی نمی تواند این مردم را از آرمان های اصیل انقلاب اسلامی و شهدای آن دور نگه دارد.

وی با بیان اینکه ظرفیت ها و پتانسیل های بزرگ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی این منطقه استراتژیک، بر هیچ احدی پوشیده نیست، عنوان کرد: در این راستا باید راهکارهایی را بیابیم تا با استفاده از این منابع، شاهد پیشرفت و توسعه بیشتر برای کشور عزیزمان ایران اسلامی و شیفتگان خدمت باشیم.

ایشان یادآور شد: خلیج فارس نه تنها هویت معنوی و فرهنگی ما می باشد بلکه به عنوان میراثی بزرگ، موتور محرک، توسعه و آبادانی نسل آینده نیز است.

وی گفت: ما خلیج فارس را خلیج دوستی و صلح میان همسایگان آن می دانیم و تلاش داریم که با تمامی عزیزان خود در آن سوی خلیج فارس رابطه برادرانه ، ایمانی و انسانی داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح تعدادی ازپروژه های مهم و زیربنایی در هرمزگان ابراز داشت: افتتاح زیرساخت های مهم در بخش حمل و نقل، واحدهای صنعتی و مسکن مهر علاوه بر افزایش توانایی های زیربنایی و تولیدی کشور امید و نشاط را برای مردم نجیب و قدرشناس استان هرمزگان به ارمغان آورده است.

عزیزی افزود: بی شک با افتتاح این پروژه ها که بخش قابل توجهی از آن، از پروژه های مهر ماندگار هستند، سرعت توسعه پایدار در این استان افزون تر می شود و هرمزگان با شتاب بیشتری به سمت توسعه حرکت می کند.

استاندارهرمزگان در پایان تصریح کرد: دولت خدمت گذار در حوزه های مختلف در حال خدمت رسانی به مردم سخت کوش این استان است و این خدمات در جایگاهی قرار گرفته که رنگ محرومیت را از بسیاری از حوزه ها زدوده است.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار